פאנל הפרשנים

מדוע מוזס הודח ללא כבוד מ'אגודת ישראל'?

הדחת ח"כ מנחם אליעזר מוזס, 'המפץ החרדי' ושתיקת אריה דרעי, המצביעים החרדים בליכוד והאם דגל בגדו בש"ס? • העיתונאים יעקב ריבלין ואבי מימרן באולפן 'ישי ורבינא בכיכר' (חרדים)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

עורך חדשות 'בקהילה' יעקב ריבלין ומגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי' אבי מימרן התארחו באולפן 'ישי וריבנא בכיכר' ודיברו על הנושאים הבוערים שהעסיקו את התקשורת החרדית בשבוע החולף.

הדחת ח"כ מנחם אליעזר מוזס

יעקב ריבלין: "ראיתי כבר הדחות יותר אכזריות. אני זוכר שהדיחו את אברהם יוסף לייזרזון, אלצו אותו לעלות לדוכן ולומר שהוא מעביר מרצונו הטוב את השרביט. אין הדחות שמחות. חתכו את הראש שלו והשאירו אותו לדמם על הרצפה, היה אפשר לפרגן לו במאמר בהמודיע. הסיעה המרכזית נלחמה בעד המקום של ויז'ניץ. מצד שני ויז'ניץ תרמה להם את יענקי טסלר שהוא עוזרו של ליצמן. לסיעה המרכזית יש שתי אצבעות מתוך הארבע של אגודת ישראל.

אבי מימרן: "אני מדמיין מה היה קורה אם אותו אירוע היה מתרחש בש"ס, אילו היו רומזים בוועידת ש"ס לח"כ שלא יעלה על הבמה. הדרך של הדבר שנעשה לא נתנו לא אפשרות להתבטא ולהיפרד".

חרדים בליכוד

מימרן: "ככל שההגדרה הולכת ומתרחבת כך יהיהו יותר חרדים בליכוד. בשנים האחרונות יש הרבה מאוד אנשים שמגדירים אותם כחרדים. יש הרהב מאוד אנשים שלא מוצאים את הבית שלהם במפלגות החרדיות".

ריבלין: "רוב האנשים המתפקדים לליכוד מצביעים למפלגות חרדיות ביום ההצבעה לכנסת. בליכוד יש סחר מכר של קבוצות כוח וקבלני קולות. ביום הבחירות הם מצביעים למפלגה חרדית. זה מהדברים הפחות חמורים אצלנו בציבור החרדי".

דגל בגדו בש"ס?

ריבלין: "אין מושג בגדיה בפוליטיקה. ציר דגל - ש"ס נועד לאלעד בית שמש וירושלים שתי מקומות הוא התרסק מקום אחד הוא הצליח. מה שקרה באלעד – זה מלחמת חצרות פעם החצר הזו גוברת ופעם החצר השנייה, לש"ס זה לא נוגע".

מפץ חרדי?

מימרן: "מפץ חרדי זה אסון למגזר החרדי הספרדי בישראל סגירת כל המעצמה הספרדית שהקים מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. מצטרף לשאלה למה דרעי לא יוצא להכחיש את המפץ. לדרעי יש דוברים מוכשרים. צריך הסבר אמיתי למה תורם המפץ יש פה סכנה של איבוד מנדטים מיהדות התורה ומש"ס. זה גורם לשאננות. ש"ס מייצגת עדה מסוימת שהופלתה בקום המדינה והנכדים עדיין סובלים".

ריבלין: לדעתי ההגדרה היא דרעי יושב על הגדר, הוא נותן לחברי הכנסת לדבר נגד המפץ. בשקט הוא מחליף מסמכים מה יקרה במקרה של איחוד, אם יוכח שהאיחוד מביא מנדט אחד יותר. דרעי ביום ראשון לא ישמור על עמימות ויקום ויאמר. אני מהמר שיגיד שאין איחוד.

"יש סקרים פנימיים השבוע שש"ס מקבלת נפרד בין שבעה לשמונה מנדטים ולכן היא תרוץ ככל הנראה בנפרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר