סערת חילולי השבת בטבריה

הרב רפאל זר לרון קובי: "תעצור, נשמה - במי אתה נלחם?!"

פעילותו של ראש עיריית טבריה רון קובי להרבות חילולי שבת בעיר, ממשיכה לעורר סערה אצל שומרי המצוות. כעת, הרב רפאל זר, פונה אליו: "קיבלת מלכות, תתנהג בה בחכמה, אל תהיה טיפש" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: קרבנו לעבודתך)

הפעילות שמוביל ראש עיריית טבריה, רון קובי, להרבות בחילולי השבת בעיר, תחילה עריכת אירועים בעיצומה של השבת, וכעת עם החלת תחבורה ציבורית בשבת - בחינם, עבור התושבים החילונים, ממשיכה לעורר סערה בקרב שומרי המצוות בישראל.

אחד מגדולי מחזירי התשובה, הגאון רבי רפאל זר, התייחס לכך במהלך אחד משיעוריו השבוע, ותהה הכיצד רון קובי לא מפחד.

"אנחנו דנים על ראש עיריית טבריה שהוא הולך ונלחם בשבת", פתח הרב רפאל זר, "שהשם יחזיר אותו בתשובה ויתן לו להבין מי היא השבת הגדולה, מה זה השבת, כמה הכוח שלה גדול. שאתה נלחם במשהו, שהוא הכי טוב בשבילך, אתה נלחם בו? תעבוד בשכל בן אדם. תעצור נשמה, תעצור, במי אתה נלחם?! באבא שלך? במורשת שלך?".

"אתה גר בתוך טבריה, ליד קבר רבי מאיר בעל הנס, אתה לא מפחד מהקדוש ברוך הוא?", תהה הרב זר, "בן אדם - תתעורר על החיים שלך. אתה גר בגליל, באזור של כל גדולי עולם, כל התנאים והאמוראים, אתה מתעסק עם מי? הרב קנייבסקי קילל אותו שיפול, אתם יודעים מה זה מילים של הרב קנייבסקי - היה כבר אחד שקיבל קללה אבל כבר קיבל את הפצצה שלו. עם מי אתה משחק בן אדם? קיבלת מלכות, תתנהג בה בחכמה, אל תהיה טיפש".

הרב זר סיים את דבריו ואמר: "על כל אחד מאיתנו לדעת להכיר את הקדוש ברוך הוא לאחרים מתוך אהבה, לדעת לתת להם להבין שבית מקדש זה מתנה, ובית מקדש האמתי זה אצלך פה. אל תקלקל אותו, אל תטמא אותו, אל תטמא את הלב, שלך את האוזניים שלך, תשמור על עצמך יהודי בקדושה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ראש עיריית טבריה רון קובי עולה שלב בפעילותו נגד שמירת השבת בעיר, ומארגן תחבורה ציבורית חינמית בשבת בטבריה.

קובי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תחבורה ציבורית בטבריה בשבת: 'נוע תנוע..' החל מסוף השבוע הבא תופעל בטבריה תחבורה ציבורית חינמית בשבת. יפורסמו התחנות ושעות האיסוף!, מהפכה לתושבי השכונות, נוער, ילדים, קשישים וכל מי שאין לו רכב".

רון קובי מסר ל'כיכר השבת': "אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר