חזו חזו בני חביבי:

הצלחה כבירה למגבית 'הצלת עולם התורה'

היעד שהועלה בהדרגה ל-45 מליון הושג ע"י כ- 45 אלף תורמים שזכו בברכתו של מרן שר התורה • תיכף לסיום המגבית, הועברו המלגות לאברכים בכל רשת "עטרת שלמה"

פרצי השמחה בסיום הקמפיין בהיכל הישיבה בקרית ספר (צילום: יעקב נחומי)

סיום מוצלח ומפתיע בס"ד לימי מגבית "הצלת עולם התורה": היעד הראשוני, בן 35 מליון ₪ נחצה, והיעד השלישי שהוצב – בן 45 מליון ₪, נחצה והושג אף הוא. מעל 45 אלף תורמים, מכל המגזרים והעדות ושכבות הגיל, נטלו חלק במגבית החירום של מוסדות "עטרת שלמה" שהוכתרה בהצלחה, כאשר חלק משמעותי מהכספים הועברו למחרת היום ליעדם – תשלום מלגות אברכי הכוללים.

בשעה 1 בצהריים ביום שלישי, א' דר"ח אדר, נפתחו קוי ההתרמה, ודרכם החלו לזרום תרומות לטובת הצלת עולם התורה. במקביל, נפתחו מוקדי ניהול ברחבי הארץ, לשם זרמו הנתונים שעודכנו מידית במערכת הממוחשבת של חברת צ'רידי. ההיענות המרשימה הפתיעה והדהימה את הנהלת הישיבה: מכל קצוות הקשת הגיעו תרומות כספיות, מהאברכים בני התורה ומשפחותיהם, מנדיבי עם בארץ ובחו"ל, ואף נערים צעירים וילדים שבקשו להשתתף במגבית החירום, ולזכות בברכת התורה, וברכת קדשם של מרנן ורבנן שליט"א, ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א שהתבטא בכתי"ק, כי התורמים למגבית זו "יזכות לישועות באופו מופלא".

במשך כל שעות המגבית פעלו המוקדים כולם לגיוס הכספים, ולהעברת שמות המבקשים למוקד היעודי שנפתח תחת בית מרן שר התורה שליט"א ברח' רשב"ם בבני ברק. במוקד זה נרשמו רגעים מרגשים ומפעימים, כמו אנשי שיבה וילדים רכים שעמדו בתור לשם נתינה מכספם, ולהעברת שמותיהם לברכה.

עם חלוף השעות, הורגש מתח קל בהנהלת הישיבה, שכן נדמה היה כי הסכום טרם מתקדם בקצב משביע רצון, אלא שאז התברר כי למעשה הסכום גבוה בהרבה מהמצופה, רק שהוא לא התעדכן בשל עומס חריג, שהורגש החל משעות הערב של יום רביעי, על מוקדי התרומה הידניים שלא הצליחו לעדכן את המערכת הממוחשבת בזמן אמת.

למעשה, כשעתיים לפני תום המגבית, כבר נחצה היעד של 35 מליון השקלים, ומשום כך הוחלט להעלות ליעד נוסף – בן 40 מליון שקלים, כאשר נדיבי הלב מארה"ב מעודכנים בהתפתחות, ומאשרים את המשך מודל התרומה – שקל מול שקל. תוך כשעה גוייס אף הסכום הזה בסיעתא דשמיא, ושוב הועלה הרף, ליעד שלישי בן 45 מליון שקלים. כחצי שעה לפני השעה 12 הושג אף הסכום הזה, וזמנה הרשמי של המגבית הסתיים כשהיא מצביעה על סכום לא יאומן בן 45,893,422 שקלים חדשים.

עם זאת, תרומות רבות טרם עודכנו במערכת, והן המשיכו לזרום, מה שהביא את הישיבה להכריז על יעד נוסף, בן 48 מליון ₪, אשר יושג באמצעות מודל התרומה של המגבית כולה. נכון לשעת כתיבת השורות ממשיכות התרומות להגיע, ומהנהלת הישיבה מוסרים, כי כל התרומות שיגיעו בימים הקרובים עד להשלמת היעד החדש, יועברו אף הם לברכת מרנן ורבנן שליט"א, למילוי משאלות לב התורמים לטובה.

עם סיום המגבית בהצלחה בס"ד, התאספו מאות מלומדי "עטרת שלמה" בהיכל הכולל המרכזי במודיעין עילית, שם פצחו בריקודים של שמחה והודאה לנותן התורה על חסדו הגדול. למקום הגיע ראש הישיבה, הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, אליו מצטרף אביו, נשיא וראש ישיבת "עטרת שלמה" בארה"ק, הגאון רבי בנימין סורוצקין שליט"א. הגרש"ב שליט"א נשא דברי תודה וברכה, כשהוא מביע את שמחתו למראה "קול רינה וישועה באהלי צדיקים", הלא המה עמלי התורה אשר יזכו לרינה וישועה בשל הצלחת המגבית בס"ד, וכן הודה במיוחד למנכ"ל המוסדות, הרב יהודה סרברניק שליט"א, אשר ניצח על המלאכה עד תומה בכשרון.

בבוקר יום חמישי, שעות ספורות לאחר תום המגבית, החלו בהנהלת "עטרת שלמה" בביצוע העברות בנקאיות ישירות לחשבונות הבנק של אלפי האברכים ואנשי הצוות, מתוך יעד ברור לפרוע את כל המלגות שטרם שולמו בחודשים האחרונים. בהנהלת השיבה הביעו הערכה עצומה להנהלת בנק "מרכנתיל", ובפרט להרב צבי פרנק, מנהל מחלקת עסקית בבנק וחיים הולצברג מנהל מרכז עסקים חרדי, אשר יצאו מגדרם והעניקו אשראי חריג, תוך השגת כל האישורים הנדרשים בפרק זמן קצר, מתוך הערכה כבירה לעמלי התורה ולומדיה.

מטעם הנהלת הישיבה, הופקדה הרבנית לנדא תחי' על תיאום העברות הכספים מול הבנק, תוך פיקוח אישי ומסור על ביצוע המשימה הענקית, החותמת תקופה ארוכה של מסירות נפש עצומה לטובת המגבית כולה. "אם לא מסירות נפשם, כפשוטו, של הרב פרנק מטעם הבנק, והרבנית לנדא מטעם הנהלת הישיבה, היו נדרשים לנו פרקי זמן ארוכים להשלמת ההעברה לאברכים. מדובר בפרוצדורה לא פשוטה המקיפה סכומי עתק, והרב פרנק גילה רצון עז להשלים את המשימה, ועשה כל אשר ביכולתו ומעבר לכך, לברך על המוגמר, לצד הרבנית לנדא, שבנתה את המערכת הכלכלית והכתיבה את צעדיה באופן מעורר התפעלות", מסרו אתמול בהנהלת הישיבה.

"המגבית הזו" מסכמים שם בשביעות רצון, "העניקה לנו כח חדש להמשיך במלאכת הקודש. כעת, שהחובות שולמו ונפרעו, פנינו בס"ד להמשך שגשוג עולם התורה, ולקדש שם שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר