"נגמר עידן ההרפתקאות"

בחב"ד מאיימים: בלי איחוד במפלגות הימין - לא נצביע להן

שבועיים להגשת הרשימות: 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' במשא ומתן מתיש, עוצמה יהודית נערכת לריצה עצמאית - ובחב"ד מגבירים את הלחץ על הצדדים, כדי שירוצו יחדיו בבחירות הקרובות (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ישי, סמוטריץ' ובן ארי (צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל, נועם פנטון רבקין, פלאש 90)

נכון לעכשיו, בקצה הימני של המפה הפוליטית נמצאות ארבע מפלגות, או רסיסי סיעות, שמתכוונות לרוץ לכנסת: הבית היהודי, האיחוד הלאומי, 'יחד' ועוצמה יהודית. גורמים בחב"ד, מאגר קולות טבעי למפלגות מהסוג הזה, מנסים כעת להניע מהלך שיכפה איחוד בין כולן.

לאחר שהשבוע כזכור נבחר הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי, רבים חשבו שהחיבור בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי של סמוטריץ' יהיה קצר ותכליתי, אך המשא ומתן נמשך ולא נסגר.

ההערכה היא שהבית היהודי והאיחוד הלאומי ימצאו את הדרך להתאחד לכדי ריצה משותפת במפלגה אחת, אך אלי ישי ('יחד) ובן ארי עדיין ממתינים בחוץ.

גורמים בבית היהודי ובאיחוד הלאומי, מביעים התנגדות לחיבור עם עוצמה יהודית, משום שהיא קיצונית מידי ולטענתם צירופה יבריח מצביעים מהמפלגה המשותפת.

הלחץ גובר לקראת מועד הגשת הרשימות, כשהחשש הוא מכך שמפלגות אלו ירוצו בנפרד לכנסת, וקולות רבים של מצביעי ימין יילכו לאיבוד.

הרב מנחם ברוד, מאישי הציבור הבכירים בחב"ד

בטור שפורסם בשבועון 'כפר חב"ד', דורש הרב מנחם ברוד ממפלגות הימין להתאחד, כדי שלא יזרקו קולות לפח.

ברוד גם מנמק: "נגמר עידן ההרפתקאות" - כשהוא מכוין להתמודדות הכושלת של 'יחד' וסיעת הימין הקיצוני בבחירות האחרונות, והוא מאיים: "מי שלא ימצא את הדרך להתאחד, שלא יבוא לבקש את קולנו".

יצוין, כי גורמים אחרים בחב"ד, אלו המזוהים יותר עם הפלג המשיחי, כן מבטיחים את קולם למפלגתם של בן גביר ומרזל בכל מקרה - גם אם הם ירוצו לבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר