מקורבי המקובל מגיבים

מס על רבי יקותיאל? "לא חסך לעצמו אפילו שקל"

אחרי שבית המשפט הפחית את המס שהוטל על האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, אך הותיר אותו על 7,760,211 שקלים, מקורביו מדברים - ומוסרים לראשונה את גרסתו המלאה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רבי יקותיאל (באדיבות המצלם)

מקורביו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא מגיבים הערב (חמישי) לדחיית ערעורו על היקף החיוב הכספי שהוטל עליו בידי מס הכנסה, ומגלים כי השמועות על עושרו האישי העצום אינן מדויקות כלל לטענתם.

כזכור, שלטונות המס חייבו את המקובל הנחשב מאשדוד לשלם מס, על פי שומה, בשיעור של לא פחות מ-13,844,806 שקל.

הגר"י אבוחצירא ערער על עצם החיוב, והיום בית המשפט דחה את ערעורו, אם כי במקביל הסכים להפחית את הסכום בכ-6 מיליון, כך שהוא יעמוד "רק" על 7,760,211 שקלים.

לדברי מקורבי האדמו"ר, שכאמור מוסרים הערב לראשונה את גרסתם, "הפרסומים שהופצו לאחרונה, מציגים באופן שגוי ומופרז לחלוטין את העובדות לאשורן".

וכך אירעה השתלשלות הדברים, מנקודת מבטם: "לאחר שנכסי וחשבונות הבנק של הרב, ילדיו ומחותניו נבחנו בדקדוק, לאורך לא פחות מאשר שבע שנים תמימות, לא נמצאו חסכונות לא לרב ולא לילדיו אפילו שקל אחד. לא זו בלבד", ממשיכים מקורבי המקובל, אלא ש"חשבונות הרב נמצאו ביתרת חובה".

"ביקשו לייחס לרב נכסים לא לו, וגם זאת, תוך הפרזה בעלותם", הם זועמים - ומפרטים: "כבר ברישא לדברים חשוב להדגיש, כי לשיטת פקיד השומה, הוציאו לרב שומת מס, בסך כולל של לא פחות מאשר 13 מיליון ש"ח, אותם ביקש פקיד השומה למסות כנכסי הרב, הכוללים כספים רבים ששימשו לסיוע ותמיכה במשפחות נזקקות במהלך השנים, הלוואת פרטיות אותן נטל הרב בחשבונו הפרטי לשם מימון צורכי ציבור, כדוגמת בניית בית כנסת ומימון העמותה התומכת במשפחות נזקקות - כולם חושבו כנסי הרב; עובדה המקשה על הרב כיום ליטול הלוואות נוספות לשם מימון העמותה מחשבונו הפרטי, ועל כן העמותה נתונה כיום בקשיים כלכליים".

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לדבריהם, "באותם 13 מיליון, כלל פקיד השומה את דירות ילדיו הבוגרים של הרב, דירות אשר נרכשו לאחר נישואיהם מכספי מתנות חתונותיהם, כמו גם משכנתאות והלוואת אותן נטלו ילדיו לטובת רכישת דירותיהם הפרטיות ועזרה ממחותניהם".

"פסק הדין ניתן בנוגע לשומות מגמתיות, שלו היו נערכות לכל אדם מן השורה - וודאי שלכל רב או איש העוסק בצרכי ציבור מתוך אמונה וללא כל תמורה - תוצאותיהן היו חמורות שבעתיים, שעה שלעמדת פקיד השומה יש לראות בנכסי ילדיו כנכסיו של אותו הרב".

מקורבי האדמו"ר מדגישים: "יובהר, כי בית המשפט המחוזי קיבל חלק ניכר מטענותיו של הרב, הפחית סכום משמעותי משומת מס ההכנסה ואף הותיר בידי הרב את האפשרות להפחית גם את השומה הנותרת, בכפוף להמצאת מסמכים".

"הרב ימשיך בפועלו למען כלל עם ישראל, ציבור משפחות הנזקקות ועולם התורה, למרות השלכות פסק הדין המערימים קשיים על המשך פועלו", מסכמים אנשי אמונו של האדמו"ר הגאון רבי יקותיאל אבוחצירא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר