ב'המודיע'

מנחם גשייד: "נתניהו השתתף אישית במבצע חיסול לסער"

מתקפה וחיבוק: האסטרטג החרדי יצא במתקפה מול ראה"מ בנימין נתניהו, "איך זה שכל כך הרבה פוליטיקאים שעבדו איתך ותחתיך, הורחקו או ברחו או גומדו או חוסלו" (חדשות, פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו וסער בימים טובים יותר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

האסטרטג החרדי מנחם גשייד יצא הבוקר בטורו השבועי בביטאון 'אגודת ישראל' 'המודיע' למתקפה נגד רה"מ נתניהו לצד חיבוק אוהד לגדעון סער שהצליח להעפיל לחמישייה הראשונה בפריימריז של הליכוד, על רקע פעילותו של רה"מ נתניהו נגד מועמדותו.

בטורו בוחר גשייד לצאת במתקפה על הראש של נתניהו: "איך זה שכל כך הרבה פוליטיקאים שעבדו איתך ותחתיך, הורחקו או ברחו, גומדו או חוסלו: הרי מנהיג אמיתי אמור להתפאר בבני חסותו בתלמידיו. הנטייה להאשים את כל האחרים, נוגדת לכאור את אישיותך. מי כמוך יודע, שבבכיינות לא בונים מנהיגות. אדם בוגר ומנוסה כראש הממשלה, לוקח אחריות על עצמו ולא מאשים את העולם החיצוני", כותב גשייד.

"מועמדותו של ראש הממשלה לא עמדה השבוע למבחן מתפקדי הליכוד בפריימריז. את מיקומו בראש הרשימה הוא מיהא להבטיח סמוך יותר לבחירות החולפות מאשר לבחירות הקרובות. אולם מעמדו כן עמד למבחן ויש לו מקום להיות מודאג משהו". פתח גשייד את טורו.

"נכון",כותב גשייד: "נתניהו הוא הדמות המשפיעה ביותר בפוליטיקה הישראלית, אך השבוע התברר כי הוא איננו הדמות המשפיעה ביותר בליכוד. ניסיון החיסול הפוליטי שביצע השבוע בסער, הזכיר, להבדיל, את ניסיון החיסול הכושל במשעל בקדנציה הראשונה שלו. שליחיו, נגעו שם הכי קרוב ולא הצליחו. הכישלון הזה רדף שנים אחרי נתניהו. במקרה דנן, נתניהו לא הסתפק בשליחיו, וודאי שלא במיקוד חוץ, הוא השתתף אישית במבצע, כמפקד וכחייל'.

"אלה לא היו הערבים שנהרו בהמוניהם לקלפיות, אלה היו המתפקדים שהתבקשו, 'רק לא גדעון סער', כאילו היה נציג הקרן החדשה בליכוד..." תוקף גשייד.

"תומכיו של נתניהו בליכוד, ויש לא מעט כאלה, ממשיכים גם ביום שטחרי לצדד בו וביכולותיו. נתניהו שוב עשה תרגיל ענק לתקשורת. במקום שידברו על דילים בליכוד ועל דוכני אוכל כפי שעשו בעבר, כל המיקוד הפך להיות 'כן סער' או 'לא סער'. זה היה בעיקר תרגיל הסחה תקשורתי. דומני, כי אפילו נתניהו לא היה יכול לחשוב על טיעון יצירתי שכזה".

"האיבה הפוליטית של נתניהו לסער יכולה ללמד מוסר השכל ולהמחיש את השלכותיה הרעות של הקנאה וגרורותיה. סער מעולם לא התקוטט עם נתניהו. מעולם לא יצא נגדו. נתניהו 'המציא' לעצמו אויב והחל לחבוט בו השכם והערב. על הדרך הוא הפך אותו למתחרה הכי גדול שלו. הוא העצים את מעמדו פלאים. אם נתניהו כה חושש מסער, הוא כנראה יודע למה".

"תסמכו על כמה מיועצי החצר, שהפכו את העולם למצוא משהו בעברו של סער כדי לחסום אותו פוליטית. הם הפכו עולמות ובסוף נותרו עם אותה פרנויה שבה סער ונשיא המדינה יחברו למזימה להפיל את נתניהו מהשלטון".

"האבסורד הוא, שאם תוצב מכונת פוליגרף בכיכר העיר, והמעורבים בדבר יישאלו על המזימה, סער וריבלין יכחישו, נתניהו ייאשר בקול רם, וכולם ייצאו דוברי אמת. נתניהו האמין, והוא מאמין בכך. הקונספירציה תפורה למידותיו. הוא הנגיש אותה לחברי הליכוד כאילו מדובר במנהרה התקפית מלבנון. הוא ניסה להפוך את האירוע לבגידה בערכי המפלגה והמדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר