אסונות האוטובוסים

ה' באדר א', 3 שנים אחרי: שוב אסון באוטובוס

בדיוק היום, לפני שלוש שנים, אירעה התאונה שהחרידה את הציבור החרדי כולו כשקו 402 התנגש במשאית ושישה מנוסעיו נהרגו. התאונה הבוקר מצמררת בעיתוי שלה (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90 ודוברות המשטרה)

תאונת האוטובוס הקשה הבוקר (ראשון) באוטובוס מברכפלד לירושלים בה נהרגו שני בני אדם, הגיעה בעיתוי שהזכיר באופן מבהיל את האסון לפני שלוש שנים בדיוק באותו התאריך ה' אדר א' תשע"ו, יום ראשון, אירע אסון קו 402, התאונה המחרידה שהסעירה את הציבור החרדי כולו

בתאונת קו 402 מירושלים לבני ברק התנגש האוטובוס במשאית בכביש 1 וכתוצאה מכך נהרגו שישה בני אדם ותשעה נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות.

המראות בתאונה היו קשים במיוחד. ישראל פרלשטיין, מתנדב באחד מארגוני ההצלה שהגיע לזירת תאונת הדרכים הקשה של 402 סיפר ל"כיכר השבת" על המראות הקשים שראה: "זו הייתה קטסטרופה ממש".

"הייתה אישה שרגלה פשוט נקטעה מעוצמת הפגיעה, כל הצד הימני של האוטובוס היה מרוסק לגמרי ואנשים שכבו לכודים בתוך האוטובוס" אומר המתנדב.

"אדם הסתובב כשהוא פצוע מעשרות רסיסים בידיו וברגליו וחיפש את אשתו בין הנפגעים הרבים בזירה. מדובר באסון קורע לב עם מספר נפגעי חרדה מלבד הנפגעים בגוף", סיפר פרלשטיין.

בתאונה המחרידה לפני שלוש שנים מצאו את מותם, הגברת מרת לאה מלמוד ע"ה בת 60 מרחוב עזרת תורה בירושלים. הבחור יעקב מאיר חשין ז"ל בן 27 המשתייך לחסידות ברסלב; הבחור ישראל וינברג ז"ל בן 26 מחסידות סלאנים; הבחור לוי יצחק אמדדי ז"ל כבן 17, בנו של הרב הלל אמדדי, אחד מחשובי רבני קהילת ברסלב ביבנאל; מרת חנה פעשא פרנקל ע"ה בת ה-23, בתו של האדמו"ר מביאלה אוסטרובצה וכלתו של האדמו"ר מבוטושאן. הבחור אהרן מרדכי כהן ז"ל בן 18 תלמיד ישיבת עץ חיים באבוב בבני ברק.

שחזור התאונה

לפני כשנה וחצי בית המשפט גזר ארבע שנות מאסר על נהג קו 402 חיים ביטון, מכתב האישום שהוגש נגד ביטון לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים עלה כי "ביטון שנהג באוטובוס עמוס הנוסעים בקו 402 מירושלים לבני ברק נסע בנתיב הימני ולמרות שלרשות הנאשם עמד שדה ראיה גדול לא הבחין הנאשם במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנאשם הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל כלי הרכב שלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו".

עוד נכתב בכתב האישום, כי "הנאשם הבחין במשאית כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית. כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".

הנהג חיים ביטון, מרים אלסטר - פלאש 90

"כתוצאה מהתאונה", נכתב. "מצאו את מותם 6 מנוסעי האוטובוס, נוסעת נוספת נפגעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. כמו כן נחבלו באופן קל שמונה נוסעים נוספים".

כפי שסוכם בהסדר הטיעון נגזרו על ביטון ארבע שנות מאסר בפועל, בנוסף, ביטון שילם פיצוי סמלי יחסית של עשרות אלפי שקלים בלבד.

השופט יהושע צימרמן סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, גזר על הנהג פיצוי כולל בסך 80,000 ש"ח, כך שכל משפחת הרוג יקבלו 12,000 ש"ח ושרה שפרלינג הכלה שנפצעה קשות בתאונה והתחתנה רק לפני כשנתיים, תקבל 8,000 ש"ח. בנוסף, נשלל רשיון הנהיגה של ביטון למשך 15 שנים וייאסר עליו לצמיתות לנהוג ברכב ציבורי.

בפרקליטות דרשו בהתחלה פיצוי גבוה יותר למשפחות, אך השופט החליט להתחשב במצבו הכלכלי של ביטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר