'ואפילו בהסתרה'

הניסים: העיכוב באולטראסאונד וכיבוד האב החולה שהצילו מהתאונה

בין הסיפורים הקשים המגיעים מזירת התאונה בכביש 443 ומהעיר מודיעין עילית ממנה יצא האוטובוס שהתהפך, מסתתרים גם לא מעט סיפורי ניסים; הנה שניים מהם (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המתנה שהוגשה לאחיות האולטראסאונד (באדיבות המצלם)

לצד התוצאות האסוניות מתאונת התהפכות האוטובוס ממודיעין עילית, בו נהרגו שתי נשים חרדיות ונפצעו עוד 41 בני אדם, צצים סיפורי 'השגחה פרטית' מופלאה, המלמדים כי "מה' מצעדי גבר כוננו" (תהלים לז, כג).

והנה שניים מתוך המעשיות הרבות שנשלחו בענין זה למערכת 'כיכר השבת', על ידי גולשים רבים - ושאומתו כנכונים באופן וודאי:

ג', "אברכית" ממודיעין עילית, עומדת לפני לידה בשעה טובה ומוצלחת, ונזקקה על רקע זה לבדיקת אולטרסאונד דחופה.

לשם כך היא הגיעה הבוקר למכון לבריאות האישה בקופת חולים של 'מכבי שירותי בריאות' בעיר, והמתינה לתורה. אלא שכניסתה לבדיקה נדחתה שוב ושוב בידי הצוות הרפואי, בשל עומס מובן, וכל זה כשהיא מחכה לנסוע בקו 304 לירושלים.

תיעוד מזירת האסון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הרב משה שלזינגר, מנהל שיווק למגזר החרדי ב'מכבי', מתאר ל'כיכר השבת' את השתלשלות המקרה: "יום ראשון זה יום טיפה עמוס, בגלל שישי ושבת. מעבר לזה, הצוות הרפואי התלבט אם לשלוח אישה אחרת לבית חולים, בגלל חשש לסיבוך מסוים עם העובר".

"בינתיים הגברת חיכתה בתור, ולאט לאט הבינה שיש פה איזה מקרה חירום, אבל בכל אופן - היא לא רצתה לפספס את האוטובוס. בסוף היא טופלה בצורה הכי טובה שבעולם, ויצאה מהמרפאה".

"בשעה 10.20 האישה חזרה לסניף עם מתנה, שוקולדים עטופים בצלופן שכתוב עליו 'היה שווה לחכות', וסיפרה שהיתה תאונה. כולה מרוגשת, וכולה מלאת צמרמורת. היא עלתה למקום, ואמרה לאחות הראשית של האולטראסאונד: 'את לא יודעת איך החיים שלי ניצלו'".

הרב משה שלזינגר (באדיבות המצלם)

"מיותר לומר שזה עשה קידוש ה' שאין כדוגמתו", מוסיף שלזינגר: "האחות נעמדה שם ואמרה 'נשמת כל חי'. היא אמרה 'כמה הקדוש ברוך הוא זיכה אותי', ועוד יותר: 'מי יודע, העובר הזה של אותה אשה שטיפלתי בה במסירות, איזו נשמה קדושה יש לו - שבזכותו ניצלה אותה אישה".

מקרה נוסף עוסק בתושב העיר, ד', שיוצא כל שבוע מביתו בקו 304 של השעה 09:15, זה שהפעם התרחשה איתו התאונה המחרידה.

היום, הוא התלבט עד הרגע האחרון אם לנסוע כמנהגו, בשל עיסוקיו באביו השרוי במצב קשה מאוד לאחר שבגופו התגלתה מחלת הסרטן בשלבים מתקדמים.

חולה סרטן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"מה שהכריע לי להישאר בבית", מספר ד' ל'כיכר השבת', "היא העובדה שהחלטתי להמתין לשיחת טלפון לגבי פגישה חשובה של אבא שלי עם הרופאים בבית החולים; שיחה שלא הייתי יכול לנהל לאוזני נוסעים באוטובוס".

לדבריו, החלטה זו שנבעה מרצונו לקיים מצוות 'כיבוד אב', היא שהצילה אותו מגורל שאר הנוסעים בקו 304, שהתהפכו איתו ונפגעו בגופם, כששתיים מהם אף כאמור מצאו בו את מותן.

"זו דוגמה מוחשית ל'כבד את אביך ... למען יאריכון ימיך'", מסיים ד' בהתרגשות את תיאור המקרה המצמרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר