המילים האחרונות

האב השכול נפרד מבתו המיוחדת: "נולדת זכה והלכת זכה"

אביה של רוחמה רוזן בת ה-27, שנהרגה באסון התהפכות האוטובוס, ספד לה במהלך הלוויה, כשהוא מתייחס לייחודיותה: "נשמה מיוחדת, זו לא בת מן השורה, נולדה בלי יצר הרע" (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האב השכול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יממה לאחר אסון התהפכות האוטובוס, כתב 'כיכר השבת' שהשתתף בהלוויה הכואבת של הרוגות התאונה המחרידה ע"ה, מביא את הספדו של האב השכול הרב קלמן רוזן שאיבד את בתו רוחמה ריזל ע"ה. בהספדו תיאר האב את הפרידה האחרונה מביתו: "בעוד חמש דקות האוטובוס מגיע". אלה המילים האחרונות שאמרתי לה", ספד האב.

"הקב"ה חנן אותנו בילדה עם נשמה מיוחדת לא בחורה רגילה", פתח ר' קלמן את הספדו. "זו לא בת מן השורה, נולדה בלי יצר הרע אז בשביל מה הקב"ה הביא אותה לעולם? ראינו וחווינו שהקב"ה הביא אותה לעולם, נשמה כל כך יקרה בשבילנו. כדי שאנחנו, אני, אשתי והמשפחה המורחבת נזכה. זכינו! אוי, זכינו על ידה קצת להתקרב לקב"ה עוד יותר לדבוק בדרכיה הטהורים. היא זכתה לחיות 27 שנה לשון ז"ך נפטרה בגיל שהייתה זכה, נולדה זכה ונפטרה זכה".

בהמשך הספדו דיבר על הארת פנים שהקרינה ביתו, והוסיף כי על כל בני העיר להתחזק בטוב לב ובהארת פנים האחד לשני: "אנשים פה בקרית ספר כל כך טובים. צריכים להתחזק יחד בגדול המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב. כמה אפשר לחייך לשני, לומר בוקר טוב לשני, לעודד את השני. פוגשים אחד לפני התפילה, חושבים שצריך לתת לו נפים כאילו תשעה באב, אפשר להגיד בוקר טוב חיוך טוב".

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

"הבת לימדה אותי כל כך הרבה, כמה פעמים יוצא שאנשים ניגשים לעמוד לפני התיבה? קשה למצוא מישהו, אם אפשר אחר כך להגיד לו יישר כוח תודה רבה איזה מילה טובה, לא שחלילה וחס חושבים להתעלם מהם, אך לא מספיק חושבים עליהם.".

לקראת סיום הספדו תיאר האב השכול את רגעי הפרידה האחרונים מביתו ביום האסון: "רוחמה רייזל נפטרה. הבוקר שלחתי אותה, היא הייתה נוסעת רק באוטובוס. היא התלבשה היא יצאה מהבית, שלחתי אותה לשלום. התקשרתי לאוטובוס לטרמפיאדה לראות אם מגיע קו 304 בזמן. אמרתי לה 'רוחמה, בעוד חמש דקות האוטובוס מגיע' אלה המילים האחרונות שאמרתי. היא עלתה לאוטובוס עם זאת, ועם זאת היא עלתה למרום. הקב"ה נתן לנו נשמה כל כך יקרה וזכה. נתן לנו אותה ולקח אותה יהי שם ה' מבורך", הספדו של ר' קלמן רוזן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר