פרסום ראשון

רפאל ברנז במכתב לדרעי: "עיריית בת ים מוחקת אותנו"

יו"ר סיעת ש"ס בבת ים, רפאל ברנז, פנה בדחיפות ליו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, בטענה לפגיעה קשה מנשוא בציבור החרדי בעיר בת ים בתקציב העירייה לשנת 2019 (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ברנז ודרעי. ארכיון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: יו"ר סיעת ש"ס בבת ים, רפאל ברנז, פנה בדחיפות ליו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, בטענה לפגיעה קשה מנשוא בציבור החרדי בעיר בת ים.

במכתבו לדרעי, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', מתלונן ברנז על תקציב העירייה לשנת 2019 שאושר תוך קיצוצים נרחבים בכל המחלקות הקשורות לציבור הדתי והחרדי, וטוען כי בכך "מוחקים לגמרי כמעט שליש מתושבי העיר".

יצוין, כי המכתב ממוען גם אל חברי מועצת חכמי התורה, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, רבה של בת ים הגר"י בר שלום ורבני העיר.

"הריני פונה לכבודו בצער גדול, לאחר שבשבוע שעבר הצביעה מועצת עיריית בת ים ואישרה את תקציב העירייה לשנת 2019", כותב ברנז בפתח מכתבו, "אין חולק על העובדה שהעירייה מחויבת לקצץ בתקציב, אך לצערי הרב, בעוד תקציבן של מחלקו שונות בעירייה קוצץ באופן יחסי, תקציב המחלקות הקשורות לציבור הדתי והחרדי בעיר קוצץ באכזריות קשה, ולמעשה נמחק לחלוטין".

במכתבו, מפרט ברנז את הקיצוצים הדרסטיים שנעשו וכותב כי "את הסכום של פעולות תרבות והעשרה לתלמידים, הורידו מ-300 אלף שקל לאפס שקלים. את הסכום של תוכניות לימודיות מחקו. את הסכום לאגרות חוץ הורידו מ-80 אלף שקלים לאפס שקלים. את הסכום של ציוד לימודי הורידו מ 100 אלף שקלים לאפס שקלים. את תקציב המחלקה לתרבות תורנית הורידו מ-1,320 מליון שקל לחצי מליון שקל".

בסיום מכתבו, כותב ברנז: "אני פונה אליך כשר הפנים של מדינת ישראל לבדוק היטב אם ניתן באופן חוקי לאשר תקציב בו מוחקים לגמרי כמעט שליש מתושבי העיר".

תגובת עיריית בת- ים: ״תקציב החינוך החרדי כלל לא קוצץ, אלא רק הועבר לעמוד אחר בספר התקציב. אם חברי המועצה היו טורחים לפתוח את החוברת ולבדוק על מה הם מצביעים, הם היו רואים זאת בעצמם.

בנוסף, הדבר אף סוכם מראש בשיחה בין ראש העיר לבין יו״ר ש״ס רפי ברנז. עדיף תמיד ללמוד את הנושא לפני שיוצאים בהכרזות שגויות״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר