דרושים רכזים

שוב עוקץ? ה'סופר החדש' וההצעה המפתה

לאחר שמאות משפחות חרדיות נפלו עם "הלוואת לבנקים", שוב מודעות מפתות מציעות 'סופר חדש' שישנה את כללי הקניות, והמצטרפים נדרשים לשלם 2,500 שקלים - "פיקדון" (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאחר שהפילו ברשתם, לפי החשד, מאות משפחות חרדיות עם סיפורי בדים על הצלת מערכת הבנקאות העולמית, שוב מתפרסמת לה הצעה מפתה על "סופר מרקט חדש" שישנה את כללי הקניות, כאשר המצטרפים נדרשים לשלם 2,500 שקלים "פיקדון" ולצרף נציגים חדשים, אך ההצעה מעלה חשש לעוקץ מתוחכם וחדש.

כזכור, לפני כחצי שנה, פורסם בעיתון 'המודיע' וב'כיכר השבת', סיפורה של חברה שפרסמה מודעות בעיתונות החרדית על עבודה קלה עם רווחים גדולים, כאשר אנשים שהתפתו להצטרף, גילו כי הם אמורים להלוות כסף לבנקים הגדולים תמורת ריבית גבוהה, עלות דמי ההצטרפות הינה 1,000 דולר והרווח הוא 4 אחוז לחודש.

לאחר הפרסום, הנוכלים התאיידו, סגרו את המשרדים ונעלמו. אך מתברר, לפי הפרסום הבוקר (שלישי) של יעקב רייניץ ב'המודיע' כי כנראה הם חזרו לזירה, הפעם עם סיפור על סופר מרקט חדש ווירטואלי, שפועל ללא עלויות של מיקום ושכירות ועומד לחולל פלאים בציבור החרדי ולשנות את הרגלי הקניות.

רואה החשבון, יואל ויינטרוב, גילה שהם חזרו שוב לזירה והחליט לעשות הכל על-מנת לחשוף את פרצופם האמיתי. לפי הדיווח ב'המודיע', גם כאן הכל התחיל במודעות קטנות בעיתונות החרדית, המחפשות רכזים - לא מכירות, למגוון תפקידים.

רואה החשבון יואל ויינטרוב

אנשים שחיפשו השלמת הכנסה התקשרו לטלפון שהופיע במודעה וקיבלו הזמנה למפגש. חלק מהמפגשים נערכו באחד ממגדלי ב.ס.ר. בבני ברק, ובמקומות נוספים. בכניסה לאסיפה, המשתתפים צריכים להגיד מי הנציג ששלח אותם. בתחילת ההרצאה, נאמר כי אסור לשאול שאלות - גם לא לאחר ההרצאה, אלא רק למחרת בערב אפשר להתקשר ולשמוע פרטים נוספים.

באסיפה מספר נציג החברה כי הוא יכול היה לגייס אלפי נציגים חילונים אבל הוא "אוהב" לעבוד עם המגזר החרדי והוא בכלל רואה בכך שליחות לעזור לאברכים להתפרנס בכבוד.

לאחר מכן הוא מתאר את המוצר שהחברה משווקת בליווי מצגת משכנעת. מדובר, כאמור, ב"סופר מרקט" חדש שעומד לשנות את כללי המשחק בכל מה שקשור לקניות במגזר החרדי. לדבריו, כל נציג שיביא לקוחות לקנות בסופר מרקט החדש, יקבל אחוזים מהקנייה וככל שיהיו יותר לקוחות, יהיו יותר אחוזים. הנציגים יקבלו קטלוג מסודר עם המוצרים והמחירים וישווקו את זה ללוקחות פוטנציאליים.

נציג החברה "בא לקראת" המשתתפים ומציע להם להסתפק בהבאת נציגים חדשים, כך שעל כל נציג שיצטרף, יקבלו 450 שקלים לצד אחוזים מהקניות שיערכו מהלקוחות שיגיעו דרך אותו נציג. לדבריו, השקעה בנציגים הופכת את המשקיע לאיש עסקים ולכן זה עדיף על פני השקעה בלקוח הסופי.

נציגי החברה אף הציעו למשתתפים לקבל מספרי טלפונים מוכנים, כך שיהיה עליהם רק להתקשר, למסור אינפורמציה מינימלית ולשכנע אותם להגיע לאסיפה ולהצטרף כנציגים.

וה"כוכבית" הקטנה בשולי הדרך, כדי להצטרף למערכת, על המעוניינים בכך לשלם 2,500 שקלים דמי "פיקדון" - במזומן, כאשר לדבריהם, נציג שיצליח להגיע בשנה הקרובה לקבלת תלוש של 3,000 שקלים מהחברה, תמורת גיוס שבעה נציגים חדשים, אזי הפיקדון יוחזר לו.

מאיפה מספרי הטלפון שנציגי החברה מציעים למצטרפים החדשים? לפי הדיווח ב'המודיע', המספרים הם של אברכים תמימים שהתקשרו למספר הטלפון שפורסם בעיתון.

מי שיבקש להצטרף רק כדי להביא לקוחות ל"סופר" ולא לצרף נציגים חדשים, ייתקל, כך לפי 'המודיע', בביורוקרטיה מתישה - קבלת הקטלוג הופכת לדבר שאינו מובן מאליו, ההזמנה חייבת להתבצע דרך אחד מאנשי החברה, שלוקח זמן לתפוס אותו זמין ומוכן לקבל את ההזמנה בטלפון מאחר ואי אפשר לשלוח את ההזמנה לפקס או למייל וכל זאת אחרי מסלול התשה עם פתיחת "כרטיס לקוח", כך שברור כי המטרה היא לצרף נציגים שכל אחד מהם ישלם 2,500 שקלים ולא לקוחות.

רו"ח יואל וינטרוב מציג שלושה סימנים כי מדובר, לדבריו, בנוכלות.

1. חברה אמורה להשקיע את מירב המשאבים שלה בפרסום המוצר אותו היא מוכרת ובנוסף, קוביות פרסום קטנות עבור "דרושים עובדים". במקרה הזה החברה פרסמה, רק "דרושים עובדים" ואילו המוצר עצמו – הסופר מרקט אינו מפורסם ונעשה "מאמץ" להרחיק לקוחות...

2. חברה רצינית משלמת הרבה כסף עבור גיוס עובדים מתאימים ומשלמת את כל תהליך הקליטה והמיון הכול מכספה ולא דורשת דמי רישום / דמי טיפול / דמי רצינות וכדו'. מעולם לא נתקלנו בחברה רצינית שדורשת תשלום עבור הזכות להעסיק אותך בחברה.

3. מבדיקה שערכנו עולה כי לא מדובר בחברה, כי אם בעוסק מורשה, דבר שמעיד על עסק קטן בדרך כלל. יתירה מזו, לעסק אין כלל אישור ניהול ספרים במס הכנסה ואישור נכוי במקור. המשמעות היא שאף ספק רציני לא יעבוד איתם, ו"סופר" כזה שבא עם בשורה חדשנית כשאין לו אישור ניכוי וניהול ספרים, אומר בעצם את כל הסיפור כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר