"זה נורא נוראות, פחד"

המשגיח זעק: "לשמור על קדושה ולחזק את נשות ישראל"

בעקבות אסון התהפכות האוטובוס, כינס המשגיח הצדיק רבי דן סגל את תלמידיו לוועד מיוחד, בו פרט באוזניהם את הדברים בה עלינו להתחזק והסביר את החובה ללמוד לקח ולהתעורר • האזינו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המשגיח רבי דן סגל (צילום: יהודה פרקוביץ)

האסון שאירע בתחילת השבוע בהתהפכות האוטובוס, קו 304, בכביש 443 בו נהרגו רוחמה ריזל רוזן ומרת רחל חיה גוטמן ע"ה, הביא את המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל, לכנס את תלמידיו לועד פנימי ולעוררם על הנושאים הצריכים חיזוק.

את דבריו פתח המשגיח ואמר כי "הרמב"ם צועק מי שלא מתעורר שקורים דברים זה נקרא ו'הלכתם עמי בקרי', מפרשים כל דבר שזה כילו מקרה. הלכתם עמי בקרי? והלכתי אתכם בחמת קרי. כל המקרים שקורים, זה צועק, זה מזעזע. צריכים להתעורר ולתקן".

"אין לנו נביא היום", המשיך המשגיח בדברי התוכחה, "אין מי שיאמר בידיעה זה גרם, זה גרם, אבל גילו לנו באופן כללי מה גורם. הרי זה לא מקרה שזה בסוף שובבי"ם ת"ת, לכל יש זמן. אחד הדברים הגדולים שגורם את החרון אף זה העניין של הקדושה, האדנרלמוסיה באה לעולם ומכלה רעים וטובים".

"כל ההלוך ילך בצניעות הלבוש, אפילו אם פרוץ לא מרובה על העומד, אבל פרוץ. כל ההנהגה עם כיסויי הראש למיניהם, בצורה נוראה, כל הדברים של קדושה - זה נורא נוראות. ה' ירחם על עם ישראל. פשוט הוא שצריך להתעורר ולהתחזק, לפי הרמב"ם התביעה עוד יותר גדולה, שאם לא, אתה מפרש שזה קרי, שזה מקרה".

המשגיח המשיך בדברי התעוררות: "אנחנו צריכים להתחזק ולעורר אחרים, פחד פחדים! תראו כמה אנטישמיות יש בעולם. ככה המהלך תמיד, שמתחילה המלחמה בין החרדים לדבר ה' בין שומרי התורה, אחר כך באים החופשיים ומכים בנו בכל מיני אופנים גם בגזירות, בשבת הקודש בהכל. ואחרי זה מה נהיה? באים הגויים ומכים אותנו".

"רואים שהקב"ה מזעזע כעת. פשוט הוא שצריך להתחזק להתעורר ולעורר. לתקן את כל מה שגורם את הדברים האלה", אמר המשגיח.

"באופן רגיל", הוסיף המשגיח, "כל העם פה בסכנה גדולה, יותר גרוע מגטו פה. הרי היהודים פה הם מעט כנגד כל הסובב. אחד הדברים הגדולים שמגנים על עם ישראל זה הקדושה. הוא רואה ערוות דבר אז הוא הולך. על מה הוא מסתיר את הפנים? רואה ערוות דבר ושב מאחוריך. צריכים לשמור על קדושת ישראל אנחנו משפחותינו, ולחזק את נשות ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר