"היא תהיה חילוניה"

הקיצונים הפגינו מול המקלט: "לשחרר את הכלה הקטינה"

קיצוניים הפגינו מול מקלט של משרד הרווחה בו מוחזקת הכלה הקטינה מ'חתונת השאלים', בקריאה לשחררה - "לפני שתהיה חילוניה". המפגינים פרצו אל המתחם אך לא הגיעו אל הדירה שלה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה (באדיבות המצלם)

מספר קיצוניים הפגינו אמש (שלישי) מול מקלט של משרד הרווחה בו מוחזקת הכלה הקטינה מ'חתונת השאלים', שנעצרה, כזכור יחד עם אמה ומשתתפות נוספות.

בשעה 22:00 יצא טנדר משכונת מאה שערים אל המקלט בשכונת רמת שלמה בירושלים ובו כעשרה מפגינים.

המפגינים הגיעו למקלט כשהם נושאים שלטי מחאה בהם נכתב: "שודדי מבטח עוז, שחררו את הנערה פלדמן, היא לא רכוש שלכם".

המפגינים טענו כי באם הכלה תישאר שם עוד מספר ימים, היא תצא חילוניה, מאחר ובמקום שוהים יחד, בנים ובנות.

לטענת המפגינים הכלה עצמה צעקה להם מחלון המקלט שהיא מעוניינת לצאת מהמקום. כמו כן, המפגינים הצליחו לפרוץ אל המתחם אך לא הצליחו להיכנס לדירה בה שוהה הכלה הקטינה.

כזכור, לפני כחודשיים, מנעה המשטרה חתונה שהתנהלה בחשאי במאה שערים בין שני קטינים ממשפחות 'נשות השאלים', כאשר הכלה-הקטינה הינה בת 13 בלבד.

לפשיטה קדם מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה על חתונה חשאית המתנהלת על גג בנין ברחוב שומרי אמונים, ביתו של החתן. השוטרים הצליחו להגיע כמה דקות לפני תחילת החופה, ועכבו ארבע מהנוכחות, בהן הכלה, אמה ושתי נשים נוספות.

כעבור יממה, לפני כניסת השבת, שחרר בית משפט השלום בירושלים את הכלה-הילדה בת ה-13 והיא הועברה למקלט של משרד הרווחה.

הפרשה המורכבת החלה כמה חודשים קודם לכן, אז פרסמה המשטרה כי כמה נשים נעצרו בחשד שהזניחו את בנותיהן הקטינות, כפו עליהן להתחתן ואף חטפו למקום מחבוא שתי ילדות אחרות. מאז, הספיקו הנשים להשתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, כשהמשטרה ממשיכה בניסיונות למצוא את הבנות החטופות, באמצעות מודיעין וחיפושים.

אחת מ'נשות השאלים', שהיתה מעורבת בפרשה הרגישה, אמרה בשיחה ל'כיכר השבת', כמה שעות לפני הפשיטה המשטרתית על החתונה: "אני מאמינה שכבר חיתנו אותן. מחתנים אצלנו את הבנות בלי 'רבנות' וגם בלי 'העדה'. יש אברך צעיר שמחתן אותו 'צ'יק-צ'ק'. אנחנו עושים הכל בלי אולם ובלי שום רעש. המשטרה בשום אופן לא תמצא אותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר