טענות לאי סדרים

סאגת הבחירות המקדימות בליכוד ממשיכה

נתניהו החליט על הקלדה מחודשת של כל תוצאות הבחירות, ובינתיים, הבלגן חוגג. התוצאות, יגיעו רק בסוף השבוע. שרים, וח"כים בליכוד, חוששים כי מיקומם ברשימה ישתנה (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

היה נראה שהבחירות ב'ליכוד', כבר מאחורינו. הספירה הבלתי נגמרת, שהייתה בשבוע שעבר, נדמה שהולכת ללוות אותנו גם במהלך השבוע הקרוב.

בשבוע שעבר (שלישי), הקלפיות במפלגת השלטון, נסגרו בשעה 22:00 ולאחר מכן החלו בספירת הקולות. במהלך ספירת הקולות התרחשה מהומה קלה כאשר מבקר הפנים של 'הליכוד', עו"ד שי גלילי, וחברים בוועדת הבחירות, לא הורשו להיכנס לחדר ספירת הקולות בכפר המכביה.

מאוחר יותר טען המבקר לאי-סדרים שהתגלו במספר מוקדים ברחבי הארץ, שם, כמות ההצבעות עלה על מספר האנשים הרשומים באותה הקלפי. לדוגמא, בעיר בני ברק, התגלה, כי שרת התרבות מירי רגב זכתה ל-274 קולות, על אף שבאותה הקלפי היו 60 מצביעים בלבד. גם בנתיבות השר כ"ץ זכה ל 1061 קולות בקלפי בה הצביעו 1047 בלבד.

חברי כנסת ושרים רבים בליכוד, בהם צחי הנגבי ויואב קיש, ערערו על חלק מתוצאות הקלפיות ודרשו ספירה מחודשת, ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, נענה לקריאתם, והורה שלשום (שלישי), לספור מחדש את כל הקולות בפריימריז בשל הטענות לאי-סדרים. ואכן, הבוקר תחל הקלדתם מחדש של הקולות.

בינתיים, מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, הציב דרישה, קריטית, כי אין לפתוח את הקלפיות ללא נוכחות חברי ועדת הבחירות, כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר, קלפיות נפתחו, ללא נוכחות חברי הוועדה, ולפי הטענות, עולה חשד כי קלפיות שהיו מאובטחים בכ-10 אזיקונים, נפתחו, ויחד איתם הוצאו גם הפרוטוקלים.

חבר בית הדין יצחק בם, קיבל את הטענה והוציא צו מניעה עד להודעה חדשה שאוסר על כל אדם לפתוח את הקלפיות. בם, גם הוסיף וכתב, "נאסר באופן מוחלט על המנהלת, כל הפועל מטעמה או כל אדם שהוא לגעת בקלפיות החתומות או בחומר ההצבעה, לפתוח שקים חתומים, או לעשות כל פעולה אחרת. ככל שנעשות פעולות כאלה – יש להפסיקן לאלתר".

כך או כך, כאמור, ראש הממשלה החליט להורות על הקלדה מחודשת של כל התוצאות. ההקלדה מחדש של הנתונים צפויה להימשך כיומיים, כך שהתוצאות הסופיות יפורסמו רק לקראת סוף השבוע.

העובדה שבין כמה מהמועמדים היה פער של כמה עשרות קולות בלבד, מלמדת כי ייתכן מאד והספירה מחדש תעשה "רעידת אדמה" ברשימת הליכוד ותשנה את התוצאות באופן משמעותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר