מחקר: היכן נמצא כל העושר של העולם

לא פעם קמתם בבוקר ושאלתם את עצמכם מי מחזיק את כל הכסף בעולם? מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מדרג את הגופים והאנשים שמחזיקים בכל הכסף שקיים בעולם (כלכלה)

עמוס ביסמוט | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כסף מניע כלכלה וכלכלה מניעה אנשים, ואין דרך אחרת לבטא את הרעיון הזה מהמשפט הקצר של שלמה המלך בספר קהלת (ה' ט') "אוהב כסף לא ישבע כסף".

מחקר חדש של אתר howmuch משרטט את מפת העושר בעולם, המחקר מבסס את הנתונים שאסף בין השאר מהדוחות השנתיים של ה-CIA האמריקאי והמגזין הכלכלי הנחשב 'פורבס'.

על פי המחקר, במקום הראשון עם ההון העצמי הכי גדול נמצאים הבנקים ושאר החברות שניתן להפקיד אצלם כסף, עם סך של 86.5 טריליון דולר (כלומר: 1000 מיליארד כפול 86.5 ) או במספרים: 86.500,000,000,000 דולר.

במקום השני נמצאת בורסות המניות בעולם ((stock markets, שמחזיקה בהון של 67.5 טריליון דולר. במקום השלישי נמצא הכסף הפיזי הניתן למימוש ונמצא אצל כל אדם ואדם בעולם והוא עומד על 34.4 טריליון דולר.

במקום הרביעי נמצאת בורסות הזהב בעולם שמחזיקות בהון של לא פחות מ-7.8 טריליון דולר, ובמקום החמישי נמצא מחזור הכספים של הדולר האמריקאי שכידוע משמש ככסף עובר לסוחר ברוב מדינות העולם עם סך של 1.5 טריליון דולר.

אך הנתונים הבאמת מעניינים מתחילים עכשיו: חברת 'אפל' מחזיקה במקום השישי בעולם (!) עם לא פחות מ-1 טריליון דולר (1000 מיליארדים).

במקום השביעי, ענקית הסחר באינטרנט 'אמזון' עם 970 מיליארד דולר, ומטבעות הקריפטו במקום השמיני עם שווי של 202 מיליארד דולר.

סוגרים את הרשימה: ג'ף בזוס מנכ"ל ומייסד 'אמזון' שמחזיק בהון עצמי עצום של 112 מיליארד דולר. אחריו מטבע ה'ביטקווין' המפורסם עם שווי שוק עצום של 112 מיליארד דולר, אחרון ברשימה נמצא ביל גייטס עם 90 מיליארד דולר בלבד.

ולסיום, נסו לענות על החידה המתמטית הבאה: איזה סכום נקבל אם נחבר את סך כל הכסף שיש בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר