חרדית הובהלה לבי"ח

בעקבות מערבולות אוויר: 13 נוסעים פצועים על מטוס מצרפת - לישראל

כוחות הרפואה טיפלו בנמל התעופה בן גוריון, ב-13 בני אדם שנפגעו באורח קל בתוך מטוס שנחת לפני זמן קצר מליון שבצרפת - זאת בעקבות היווצרות "כיס אוויר" בטיסה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר א' תשע"ט | 13.02.19
המטוס נוחת בנתב"ג (צילום: רש"ת)

13 בני אדם השוהים בתוך מטוס שנחת לפני זמן קצר בנתב"ג, נפגעו כתוצאה ממערבולות אוויר שנוצרו בו במהלך הטיסה.

כוחות הרפואה שעודכנו על כך עם התקרבות המטוס לישראל נערכו על הקרקע בהקדם, בשדה התעופה, כדי לקדם את המטוס עם נחיתתו ולטפל בנפגעים מהר ככל שניתן.

מדובר בטיסה של חברת 'טרנסאווייה', שכאמור נחתה לפני זמן מה לנתב"ג. היא יצאה מהעיר ליון שבצרפת, ובשלב מסוים נוצר בה 'כיס אוויר'.

חובש רפואת חירום במד"א יששכר וייס, ופראמדיק מד"א זיו קליינברט שניהל את האירוע בשטח, תיארו: "הגענו למקום עם כוחות של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ונערכנו במקום. לאחר הנחיתה חברנו למטוס ועלינו לבצע סריקה ומיון ראשוני".

"בסך הכל האנשים רגועים והכל התנהל כפי שאנחנו מתורגלים בשיתוף עם רשות שדות התעופה. 13 מהנוסעים שנחבלו היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות כתוצאה מנפילה ומחבטות מהכיסאות ומדפנות המטוס. חלקם היו טיפה מבוהלים. לאחר שערכנו מיון ראשוני והגשנו להם עזרה ראשונה העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו לבתי חולים".

ל'כיכר השבת' נודע, כי בבטן המטוס שהו גם לא מעט נוסעים חרדים, ואחת מהם גם נמנית בתוך 13 הפצועים שהובלו לבתי החולים בישראל לאחר הנחיתה.

(צילום: דוברות מד"א)

חלוקת הפצועים בין בתי החולים השונים: ארבעה ל'אסף הרופא', שלושה ל'שיבא' בתל השומר, שלושה ל'בילינסון' - בהם האישה החרדית, שניים ל'וולפסון' ואחד לבית חולים 'השרון'.

מדוברות ארגון הצלה נמסר: "כונני 'ארגון הצלה' - מתנדבי מד"א הוזעקו עם אמבולנסים של מד"א לשדה התעופה נתב"ג בעקבות דיווח על נוסעים שנחבלו במהלך טיסה כתוצאה מכיס אוויר".

"הכוננים יחד עם צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-9 נפגעים במצב קל, רובם עם חבלות בגפיים, והם פונו על ידי אמבולנסים של מד"א להמשך טיפול בבתי החולים באזור".

כונני הרפואה נכנסים למטוס (צילום: דוברות מד"א)

ברשות שדות התעופה סיכמו כך את האירוע החריג: "בשעה 17:05 הודיע הקברניט של המטוס למגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון על כך שהוא נקלע למערבות אוויר וכתוצאה מכך יש חמישה נפגעים".

"בנמל התעופה הוכרז אירוע רפואי והוזמנו אמבולנסים של מד"א. מהמטוס פונו 13 נפגעים. האירוע הסתיים; הנוסעים הועברו לטרמינל 3 לתהליך נוסע נכנס; המטוס ייבדק שאין בו נזקים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר