המשטרה תשלם

פרסום ראשון: ניצחון חלקי - בית המשפט הכריע בעד הקיצונים

הפריצה הנוקשה של המשטרה למאה שערים, באמצע קיץ תשע"ז, לא הניבה תוצאות - חוץ מהרס. לאחרונה פסק בית המשפט כי היא תיאלץ לפצות על הנזק שגרמה • תיעוד בלעדי (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הפוגרום במשרדי 'מרכז ההצלה' (צילום:Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: משטרת ישראל תיאלץ לפצות חרדים קיצונים על נזק שנגרם בעת פריצה שביצעה על משרדיהם.

לפני כשנה וחצי, בשלהי חודש אב, פשטה משטרת ישראל בקול רעש גדול על משרדי 'מרכז ההצלה' בשכונת מאה שערים בירושלים, עצרה כמה מהפעילים הקיצונים נגד גיוס חרדים והחרימה ציוד רב מהמשרדים.

הנזקים שנעשו במקום היו גדולים, ולטענת אנשי המשרד המשטרה באה לשם במטרה ברורה: לזרוע הרס, חורבן ופחד. המשטרה הסבירה אז את הפשיטה, שהיא על רקע "הפרות סדר מאורגנות והתנכלות לחיילים במגזר החרדי ועימותים מאורגנים עם כוחות הביטחון, במטרה לייצר מאזן אימה מול הרשות".

אלא שב'מרכז ההצלה' החליטו לא לשתוק על מעצר אנשיהם במהלך הפשיטה על משרדיהם, והחליטו לפנות לבית המשפט באמצעות עורך דינם נדב גדליהו, ולתבוע את המשטרה על הנזקים שנגרמו להם - כולל פח אשפה בשווי 50 שקל.

ואכן, כפי שנודע ל'כיכר השבת', בית המשפט קיבל את רוב הטענות שהציגו הפעילים החרדים הקיצונים, וקבע: "הליך החיפוש לא התנהל כדין - צו החיפוש לא הוצג למבקש, החיפוש לא נעשה בפני תופס המקום או הבעלים, החיפוש לא נעשה בפני שני עדים ולתופס או לבעלים לא ניתנו העתק של דו"ח החיפוש ולא נערך כלל דו"ח חיפוש תקני".

בשל כך חייב בית המשפט את המשטרה להחזיר באופן מיידי את כל החפצים שהיא לקחה ממשרדי הארגון.

בתיעוד האירוע, שמתפרסם כעת לראשונה ב'כיכר השבת', ניתן לראות את מה שהוצג בפני שופטי בית המשפט; את החפצים שנלקחו מהמשרדים, עליהם היה ויכוח בין המשטרה לבין הארגון, ואת אחד השוטרים לוקח ממשרדי הארגון נרתיק של מחשב - עם מחשב בתוכו - שלאחר מכן המשטרה טענה כי היו בו רק כבלים.

בית המשפט פסק לגבי חלק מהחפצים לטובת המשטרה, אך כאמור קיבל את תביעת אנשי 'מרכז ההצלה' שעמדה על סך של 1270 שקל.

עו"ד שמואל הורביץ מסר ל'כיכר השבת': "משרד עורכי הדין של נדב גדליהו ימשיך לפעול להגנה על זכויות הפרט של לקוחותיו ובפרט של החברה החרדית, אשר לצערנו הרב נוטה להיות יעד לפעולות פוגעניות מטעם הרשויות (וזאת לעומת קבוצות אוכלוסייה אחרות").

"במקרה דנן, המשרד פעל לייצר הרתעה משמעותית מול המשטרה, אשר תיאלץ לשקול את צעדיה להבא - על מנת להימנע מהתדיינות בבית המשפט".

לדברי עורך הדין שטיפל בתיק, "במסגרת ההליכים, המשרד פעל בהצלחה לקבלת קביעות משמעותיות מבית המשפט לעניין חוקיות החיפוש והדבר רק מחזק את המלצתנו לכלל הלקוחות כי יש תמיד לשאוף לתעד פעולות כגון חיפוש ומעצר ככל הניתן במסגרת החוק. בשולי הדברים יוער, כי הלקוח החליט לוותר על הצעה להסדר בסכום גבוה משמעותית בניגוד להמלצתנו, וזאת מתוך כוונתו לייצר הרתעה משפטית".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר