עלה ביוקר

חדשות 13: הסכם החיסיון הופר, והם ישלמו

מאבטח, תושב מזרח-העיר, בירושלים. שעזר לנטרל מחבל בזמן פיגוע, חדשות 10 (היום 13), לא עמדו בתנאי של המאבטח לטשטש את דמותו, וישלמו לו 75 אלף שקל (עיתונות)

(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

לפני קרוב לארבע שנים פרסם חדשות 10 (היום, חדשות 13), ראיון עם מאבטח שנטרל מחבל בזירת פיגוע דקירה, וניסיון דריסה. חדשות 10, שהיו אמורים לטשטש את המרואיין, לא עמדו במחויבותם, ופרסמו את הריאיון עם המאבטח כשפניו גלויות. בשל כך הם ייאלצו לפצות אותו על פי הוראת בית המשפט, בסכום של 77 אלף שקל.

התובע, איימן מוסטפא, עבד באותו הזמן, כמאבטח ברכבת הקלה, בירושלים. לטענתו, ערוץ החדשות הפר את הסיכומים המוקדמים, שהיו לו איתם, וקולו לא עורבל, ופניו נשארו גלויות. וכל זה בשעת השיא של מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ. מאז אותו שידור, הוא סובל מהצקות בלתי פוסקות, ובשל כך, הוא לא יכול להסתובב לבד, בשכונותיה של מזרח ירושלים. באמצעות, עורך דינו – אבירם בוני, הוא ביקש מבית המשפט, פיצוי של חצי מיליון שקל, מחדשות 10.

חדשות 10 מצדם, טוענים באמצעות עו"ד עיינה נוימן: "כי איש מנציגיה לא קיבל מהתובע בקשה לטשטש את דמותו. להפך, התובע היה להוט להתראיין, פעל כדי להשיג אישורים מהעירייה כדי להתראיין ושוחח עם הכתב בשתי שיחות טלפון מקדימות, שבהן לא העלה את בקשת החיסיון".

לגבי טענתו של התובע, שהוא צולם מאחורי גבו, בכדי שלא יוכלו לזהותו השיבו בחדשות 10: "צילום התובע כשגבו אל המצלמה נעשה מתוך היערכות לאפשרות הסבירה שיוטל צו איסור פרסום עד לסיום חקירת האירוע, למפרע התברר כי לא הוצא צו, ועל כן שודר הריאיון בן 12 השניות כאשר זהותו של התובע גלויה, אך ללא הצגת פניו, אלא השם שלו בלבד".

שופט בית משפט השלום אמיר דהאן, שקיבל את התביעה קבע לאחר צפייה בסרטים, ויחד עם ראיית התצהירים, כי התובע הוכיח שהוא התנה את קיום הריאיון, ואת פרסום הכתבה בטשטוש זהותו בכל דרך שהיא, בין אם מדובר בקול, בתמונה ובפרסום שמו.

בעקבות זאת, השופט הכריע, כי למוסטפא נגרם נזק המגיע לפי הערכת בית המשפט, ל- 150 אלף שקל, אך בגלל שחלק מהנזק נגרם בגלל פרסומים אחרים (שהופיעו לא בחדשות ערוץ 10) וכן בשל הימנעותו של התובע להקטין את הנזק על ידי הסרת הפרסום מן המרשתת.

על כן, הוא פסק, כי חברת חדשות 10 תשלם לתובע פיצוי עקב הפרת חוזה בסך 50 אלף שקל בצירוף הוצאות משפט בסך 27,125 שקל וסך הכל, 77,125 שקל.

מחדשות 13 נמסר: ''אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר