הנשיא טראמפ צפוי להכריז על מצב חירום

הקונגרס האמריקני אישר תקציב מצומק להגנת גבול ארה"ב-מקסיקו. טראמפ יחתום על ההצעה, ובמקביל יכריז על מצב חירום כדי להשיג מימון מלא לחומה בגבול מקסיקו (עולם)

(צילום: הבית הלבן)

אמש (חמישי), אישר הקונגרס האמריקני בחקיקה, תקציב של 1.3 מיליארד דולר לצרכי הגנה בגבול ארה"ב-מקסיקו. סכום זה הוא הרבה מתחת ל-5.7 מיליארד שטראמפ דרש למימון החומה. החוק הדו-מפלגתי כולל מימון למען הגנה על הגבול, אבל לא מאפשר להשתמש בתקציב לבניית החומה.

טראמפ יתמוך בחוק, כדי למנוע השבתה נוספת של הממשל, אך צפוי להכריז על מצב חירום לאומי כדי לעקוף את הקונגרס, תוך שהוא מגובה בתמיכתו של מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט- מיטש מקונל.

"הייתה לי הזדמנות לדבר עם הנשיא טראמפ והוא ציין שהוא מוכן לחתום על החוק", אמר אתמול מקונל בסנאט. "במקביל הוא גם יפרסם הכרזה על מצב חירום לאומי, וציינתי בפניו שאני הולך לתמוך בהכרזה הזאת". דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אישרה את הפרטים.

מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי אם הנשיא דונלד טראמפ יכריז על מצב חירום לאומי כדי להשיג מימון לבניית חומה בגבול מקסיקו - הדמוקרטים עשויים לעתור לבית המשפט נגד ההכרזה. "מה שקורה בגבול אינו מצב חירום", אמרה פלוסי.

בניית החומה בגבול מקסיקו, כדי למנוע ממהגרים בלתי חוקיים להסתנן לארה"ב, היא אחת מהבטחות הבחירות המפורסמות של טראמפ. ולאחר שהפסיד במערכה הקודמת, כשהתנגדות הדמוקרטים לדרישה של טראמפ הובילה להשבתה חלקית של הממשל שנמשכה 35 ימים ( ההשבתה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית.) טראמפ נחוש יותר מתמיד להיאבק על בניית החומה עד הסוף, כדי לעלות שוב את שיעורי התמיכה בקרב תומכיו הבסיסיים, שהרגישו שטראמפ נכנע לדמוקרטים כשסיים את ההשבתה הקודמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר