ההערכות, השמות ו'הצעירים'

רשימת ש"ס: דרעי שואף לשינויים - אך חושש מעימותים

מועצת חכמי התורה תתכנס השבוע ותכריע באשר להרכב רשימת ש"ס לכנסת. בנתיים, היו"ר אריה דרעי שואף לבצע שינויים דרמטיים ובוחן שמות של צעירים, אך ספק אם יצליח בכך (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי, בשבוע שעבר (צילום: Yehuda Haim/Flash90)

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס צפויה להתכנס בסוף השבוע ולדון בהרכב רשימת ש"ס לכנסת ה-21, לקראת המועד האחרון להגשת הרשימות - ביום חמישי. בסיום הישיבה תתפרסם החלטת המועצת על שיבוץ חברי הכנסת וסדר הרשימה.

בחודש האחרון זכה דרעי לשקט תעשייתי בכל הקשור לרשימת ש"ס, שכן הציבור היה עסוק בשאלה האם ש"ס תרוץ יחד עם 'יהדות התורה' או שמא ש"ס תישאר עצמאית, כך שאיש לא התעסק בהרכב הרשימה.

בשבוע הקרוב יקבל דרעי את ההחלטות בכל הקשור לרשימת ש"ס, ויציג את המלצתו בפני 'המועצת', שתכריע. ברקע, נשמעים כל העת הקולות על צירוף שמות חדשים בעשירייה הראשונה.

"כל העשירייה הראשונה יהיו מועמדים שדרעי רוצה בוודאות לראות בכנסת", אומר מקורב ליו"ר. לדבריו, "דרעי מתכוון ששני השרים יתפטרו וסגן השר יתפטר במסגרת החוק הנורבגי, כך שכל עשרת המקומות הראשונים הם ריאליים".

מי ששוחח עם דרעי בחודש האחרון מבין כי הוא שואף לבצע שינויים דרמטיים ברשימה, להביא נציגים חדשים וצעירים, כאלו שיהיו נאמנים לו בזמן פקודה, אך הערכה היא שהרשימה תישאר כהעתק הדבק של המצב הנוכחי.

"גם אם אריה רוצה שינוי דרמטי, הוא לא מוכן לזה, אף אחד לא רוצה זעזועים ערב בחירות", אומרים בש"ס.

מי ששמו עולה, שוב ושוב, הוא מנכ"ל ש"ס ומנכ"ל רשת החינוך 'בני יוסף' חיים ביטון. ביטון היה מועמד גם בכנסת הקודמת אך פרש לטובת הנציגים הבאים אחריו ברשימה. הערכה היא כי אם יוחלט לצרפו, הרי שהוא יכנס לתפקיד בכיר, ולא כח"כ מהמניין.

עם זאת, בש"ס מעריכים כי מלבד שר הדתות איציק וקנין, דרעי ימליץ על החלפת נציג נוסף ברשימה. "לכולם ברור כעת שהנציגים שיישארו בטוח הם יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי", אומר מקורב לשר דרעי.

בינתיים, בש"ס בוחנים צירוף שמות חדשים לרשימה הבא. בין היתר עולים שמותיהם של סגן ראש העיר אשדוד אבי אמסלם וסגן ראש העיר פתח תקווה אוריאל בוסו.

"מצד אחד דרעי רואה בהם כנציגים צעירים שהביאו הצלחה גדולה בבחירות לרשויות, מצד שני הוא רוצה שההצלחה הזו תימשך ויהיה מי שינהיג את המפלגה בערים הללו, כרגע אין החלטה", אומר מקורב לדרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר