הכינוס שפוצץ

אנשי 'מרכז ההצלה' זומנו לחקירה במשטרה

לפני כשלושה חודשים פעלה המשטרה במסגרת אירוע של 'מרכז ההצלה' ובשבוע החולף זומן אחד המעורבים לחקירה. פרקליטו, עו"ד נדב גדליהו, פנה למשטרה לקבל הבהרה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ניידות המשטרה במעלה החמישה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני כשלושה חודשים, בקיבוץ מעלה החמישה ליד ירושלים נערך "כינוס המתנדבים" השנתי ל'מטה ההסברה' - שעל ידי 'מרכז ההצלה', הפועל מטעם בד"צ 'העדה החרדית 'נגד הגיוס לצה"ל.

בתיעוד שנחשף ב'כיכר השבת', המשטרה פלשה לאירוע ואף איימה לפוצצו. לפי דיווחים מהמקום, עם הגעת הפעילים לכינוס הם נתקלו בניידות משטרה מחוץ לאולם במה שנראה כניסיון ללחוץ על בעל האולם לבטל את הכינוס.

גם כשהכינוס החל, המתינה המשטרה כל העת באיום לבטל את הכינוס. השוטרים נכנסו שוב ושוב לאולם, כביכול לחפש את חומרי ההסתה נגד הצבא וחיילים חרדים.

בהמשך, נכנסו שני בלשים לאולם, נעמדו בין הקהל והחלו להסריט את הנעשה במקום והנוכחים ניסו להסתיר את עינית הצילום עם השטריימלך. לקראת השעה 12.00 בלילה ניסו השוטרים לדרוש את הפסקת האירוע עקב השעה המאוחרת, וכך גם מעט לאחר השעה 1.00 בלילה.

כעת נרשמה התפתחות. בסוף השבוע שעבר התקבל טלפון במשרדי ארגון "מרכז ההצלה", עם זימון לחקירה במשטרת מבשרת ציון, בעקבות אותו אירוע, אולם העסקנים סברו כי מדובר במתיחה.

עו"ד נדב גדליהו מיהר לשגר מכתב אל "מחלקת חקירות תחנת הראל - מבשרת ציון משטרת ישראל", בניסיון להבין במה מדובר.

"אני מייצג את עמותת איחוד הישיבות באר"י. העמותה מסייעת לבני ובנות המגזר החרדי והדתי בהסדרת מעמדם מול לשכות הגיוס של צה"ל, ומופעלת על בסיס מתנדבים", כותב עו"ד גדליהו, "ביום 18.12.1 ערכה העמותה אירוע לגיוס תרומות ומתנדבים להרחבת פעילות העמותה וגיוס מתנדבים, באולם אירועים במעלה החמישה. במהלך האירוע אף הוצג מופע אמנותי.

"היה מדובר באירוע לגיטימי, סגור ופרטי, שכלל רשימת מוזמנים. לאירוע הפרטי התפרצו באופן מפתיע שוטרי תחנת הראל, שלא הוזמנו ואף החלו לצלם במצלמות וידאו את מהלך האירוע והמופע, תוך שהם פוגעים באופן משמעותי בפרטיות האירוע ובאפשרות לנהוג בחופשיות אמנותית, תוך זריעת בהלה מיותרת בקרב משתתפי האירוע".

"חלק מהאורחים שנכחו באולם עזבו את האירוע נוכח ההפרעה מצד שוטרי תחנת הראל, וחלק נוסף שחשב להגיע לאולם נרתע מנוכחות השוטרים המתריסה וחזר על עקביו. יצוין כי מדובר בציבור חרדי, אשר באופן טבעי חרד לפרטיותו ולהומוגניות של האירועים שהוא עורך", כותב עו"ד גדליהו.

עו"ד גדליהו מוסיף במכתבו כי "חרף בקשות חוזרות ונשנות מצד מרשי ויתר מארגני האירוע, סירבו השוטרים לעזוב את המקום, סירבו להפסיק לצלם את המתרחש בו, ואף הגדילו לעשות ולאיים על מרשי ויתר המארגנים שלולא יניחו להם לעשות כרצונם יעצרו אותם ו"יגמרו להם את האירוע", כלשונם.

"לא זו אף זו, חרף בקשות המארגנים השוטרים סירבו להציג כל צו שיפוטי המאפשר להם לבצע את שביצעו, ונראה אם כן כי צו כזה לא היה בידם, כך שעולה ספק רב בחוקיות פעולותיהם הנ"ל, ממילא עולה ספק רב בצורך הסביר לביצוען, בייחוד בדרך בה בוצעו.

"בעקבות פעילות זו מצד השוטרים נגרמו לעמותה ולנציגיה הפסדים כספיים משמעותיים ועוגמת נפש רבה. בנוסף נגרמה פגיעה חמורה בחופש הביטוי והאמנות וחופש ההתאספות וההתקהלות, זכויות אזרחיות יסודיות במדינתנו. בעקבות זאת מרשיי שוקלים בכובד ראש הגשת תביעה כספית כמו גם תלונה במח"ש".

עורך הדין מתייחס לזימון לחקירה וכותב: "אם בפגיעות הנ"ל לא די, הרי שלאחרונה התקשר גורם כלשהו ממספר לא מזוהה לנציג אחר של העמותה, הזדהה בתור שוטר תחנת הראל, והזמין אותו להיחקר בעקבות אותו אירוע. כפי שהובהר, נראה כי לא נציגי העמותה הם שפעלו בצורה פסולה, אלא שוטרי תחנת הראל.

"חבר העמותה שהיה סבור כי מדובר במתיחה העביר את הטלפון לאחר, אף הוא ממארגני האירוע כאמור לעיל, אשר נכח במקום, והלה הבהיר כי ישתפו כמובן פעולה עם כל דרישה לגיטימית של משטרת ישראל, אך בשל החשד כי מדובר בגורם זר ביקש מהאדם שהזדהה כשוטר לשלוח לו זימון רשמי בכדי שיוכל לוודא שאכן מדובר בנציג המשטרה. בתגובה הטיח בו הגורם שהתקשר כי גם הוא – כלומר מארגן האירוע, מוזמן לחקירה בעקבות אירוע ההתרמה. הודעה מפתיעה זו שבאה רק בתגובה לבקשתו של מארגן האירוע שככל שחברו דרוש לחקירה מבוקש כי יישלח זימון רשמי – נחזתה כתמוהה ביותר והגבירה את החשד כי מדובר במתיחה.

"ובכן, מעבר לכך שהזמנה של נציגי העמותה לחקירה בעקבות אירוע ההתרמה שערכו אכן תהא תמוהה ביותר, הרי שנוכח כל האמור לעיל, ומבלי לגרוע מזכויותיהם של מרשיי להיפרע משוטרי משטרת הראל בדבר הנזקים שהסבו להם, וכן להתלונן על פעולותיהם הפסולות במח"ש, הרי שמרשיי מבקשים לחזור על בקשתם גם כאן, ולמען הסר ספק, ומודיעים בזאת כי ישתפו פעולה עם כל דרישה לגיטימית מצד משטרת ישראל.

"אם כן מרשיי מבקשים כי ככל שהם אכן דרושים לחקירה במשטרת ישראל, הדבר יובהר בחוזר רשמי, והם מתחייבים להתייצב בשעה ובמקום שיידרשו. במידת הצורך ניתן להעביר זימון או לתאם גם דרך הח"מ".

תגובת משטרת ישראל: "מכתבו של עו"ד נשלח וכשיגיע התגובה תמסר לעו"ד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר