בעקבות העתירה

ברגע האחרון: נתניהו מינה את ישראל כץ לשר החוץ

השר ישראל כץ מונה על ידי נתניהו לשר החוץ, תפקיד אותו ימלא זמנית עד להרכבת הממשלה הבאה. כץ: "יחד עם רה"מ נמשיך להוביל את מדיניות החוץ להישגים נוספים" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השר כץ ומנכ"ל משרד החוץ, היום (צילום: משרד החוץ)

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ לממלא מקום שר החוץ, תפקיד אותו ימלא עד להרכבת הממשלה הבאה, בעוד כשלושה חודשים.

ישראל כץ יכהן במקביל גם בתפקידיו הנוכחיים. את המינוי קיבל לאחר שהחזיק בידיו הבטחה מנתניהו כי ימונה לתפקיד, הבטחה דומה קיבל גם השר ארדן, אך כץ הוא זה שנבחר היום לכהן במשרד החוץ.

"זה רגע מרגש עבורי", הגיב השר ישראל כץ לאחר מינויו לשר החוץ. "אני נכנס היום ברגל ימין למשרד החוץ כשתחושת שליחות גדולה מלווה אותי. אני מודה לראש הממשלה על האמון".

השר כץ הוסיף: "אני שמח לעמוד בראשו של המשרד, יחד עם ראש הממשלה נמשיך לקדם ולהוביל את מדיניות החוץ של מדינת ישראל להישגים נוספים".

השר גלעד ארדן, שחפץ בתפקיד אך לא קיבל את המינוי, אמר: "אני מברך את חברי השר ישראל כץ ומאחל לו הצלחה רבה. מינויים של שרים היא החלטה של ראש הממשלה ואנחנו כמובן לא מתערבים איך הוא מחלק את המינויים והתיקים בממשלה".

את ההחלטה על מינוי שר זמני במשרד החוץ קיבל נתניהו בעקבות עתירה שהוגשה נגדו על ידי התנועה לאיכות השלטון שטענה לבג"צ נגד ריבוי התיקים בהם מחזיק נתניהו.

ביום חמישי, בתצהיר של מזכיר הממשלה צחי ברוורמן שנמסרה לבג"צ על ידי פרקליטות המדינה, נמסר כי בכוונת ראש הממשלה למנות היום שר חוץ, תפקיד בו זכה כאמור השר ישראל כץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר