טור אישי

השוטר היחיד שמעריכים גם במאה שערים

פעמים רבות ניתן למצוא אותו ממהר לזירה מסוימת בשעת לילה מאוחרת גם ללא מדים - רק מכיוון שצריך כרגע אותו בזירה, בין אם זו תאונה ובין אם זה ריב קטן בין בני נוער (דעה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נתי גור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נתי גור הינו מפקד תחנת לב הבירה בירושלים - אחת מתחנות המשטרה הגדולות בעיר. הוא התחיל את דרכו במשטרה כלוחם יס"מ ועלה מעלה מעלה, עד לתפקיד בכיר זה. לדעתי מדובר באדם ראוי במיוחד להיות בכיר במשטרה ולטפס לצמרת ואסביר:

נתי מגלם את השוטר הטוב ולא השוטר הרע. מתי שצריך הוא רציני להפליא, ומתי שצריך הוא יודע גם להתגמש ולזרום.

פעמים רבות ניתן למצוא אותו ממהר לזירה מסוימת בשעת לילה מאוחרת גם ללא מדים - רק מכיוון שצריך כרגע את נתי בזירה, בין אם זו תאונה ובין אם זה ריב קטן בין בני נוער.

נתי הוא כמעט השוטר היחיד שאני מכיר - ולא כעיתונאי, אלה כצופה מהצד - שיגיע להפגנה, ולא משנה מי המפגין, אבל יתן למפגין, לאזרח, לנהג, ולשוטר - כול אחד את מענה שמגיע לו.

אין שבוע בו איני פוגש את נתי לפחות כמה פעמים ותמיד אני יודע - אם נתי פה, הכול בסדר.

לדעתי, נתי הוא השוטר שממנו צריך ללמוד. בחיים לא ראיתי אותו לוקח משהו כאישי, גם אם הבחור שהפר את הסדר הציבורי צעק או אמר משהו ממש פוגע, נתי תמיד ינהג במקצועיות.

הלכתי פעם לבדוק גם אצל הקיצונים - כן, אלה ממאה שערים שצועקים על שוטרים "נאצים" - שם קיבלתי תשובות מאוד מפתיעות: אחד אמר לי, אני מעדיף לשתוק. והשני אמר לי, אתה צודק בכל מילה.

היה גם אחד שהקדים את השאלה שלי ואמר לי כך: "הפעם היחידה שהיה לי משהו נגד נתי, זה היה בלשכת גיוס, אותה הפגנה אלימה בה השתמשו במשטרה עם רימוני הלם כדי להשליט סדר, ואפילו שם הבנתי אותו. כי הוא לא פעל מתוך רוע, אלא מתוך מקצועיות".

והאחרון שדיברתי איתו (אני ממש רוצה לכתוב את שמו, אך איני יכול מסיבות מובנות) אמר לי, "זה שוטר שראוי להיות מפכ"ל".

לפני כשנה, נמצא אדם ללא רוח חיים במלון צפניה בירושלים, במקום התפתחה הפגנה סוערת במיוחד שכללה רימוני הלם ועוד אמצעים קשים לפיזור הפגנות. באמצע ההפגנה, ניקלעה אישה עם ילדה הקטן במעבה ההפגנה. וראה זה פלא, באמצעה של הפגנה אלימה, פונה לו נתי אל אחד משוטריו וביקש ממנו לדאוג לאישה וילדה לחצות בבטחה את ההפגנה ללא פגע.

ואני עומד בצד ואומר לעצמי: "אם הם (השוטרים) הולכים, באמת יהיה פה באלגן. ונתי לא וויתר ושלח 5 שוטרים לעזור לה. שם הבנתי מי זה נתי.

הפעם השנייה בה הבחנתי בייחודיותו של נתי היתה ב-3 בלילה בשכונת גאולה, אז נתפס אדם שתלה מודעות מסיתות, והמשטרה החרימה את רכבו. הקיצונים כמובן הפגינו.

לאחר כמה שעות, המשטרה הצליחה לחלץ את הרכב מהשכונה. צוות של יס"מ החליט לפזר כמה מפגינים במכות. בזוית עיני, אני רואה את נתי רץ לעבר השוטרים ומתחיל לצעוק עליהם: "אל תרביצו למפגינים!" זו היתה הפעם היחידה שראיתי את נתי יוצא מכליו.

מסקנתי מכל אלו: נתי הוא השוטר היחיד שאפילו במאה שערים מעריכים.

לסיום, השר גלעד ארדן, אם אתה קורא את הטור הזה, אז אנא ממך, בבקשה קח ברצינות את מה שכתבתי, כי מה שנכתב כאן אלו רק חלק ממקרים רבים בהם גילה נתי מנהיגות. כבוד השר, זה שוטר ראוי לצל"ש ולקידום. כזה שיוכל להראות את הפנים היפות של המשטרה, גם במקומות הכי קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר