"חוק השואה"

הפולנים כועסים: שר החוץ יבטל את הגעתו?

לאחר שראש ממשלת פולין כבר ביטל את הגעתו ארצה, בעקבות דבריו של רה"מ בנימין נתניהו על "חוק השואה", כעת גם שר החוץ הפולני שוקל לבטל את הגעתו לישראל (פוליטי, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש ממשלת פולין באושוויץ (צילום: .shutterstock.)

הפולני נעלב? וועידת וישיגראד, אמורה להיפתח היום (שני), בהשתתפות שר החוץ הפולני. בעקבות דברי מ"מ שר החוץ הישראלי, ישראל כץ לערוצים i24NEWS ו'כאן', בפולין שוקלים לבטל את הגעת שר החוץ לישראל.

כץ, לא נתן למעט הימים בהם הוא אמור לשבת על כסא שר החוץ לבלבל אותו,וכבר החל בהתבטאויות מדיניות. אמש, התראיין כץ ואמר: "כי כבן לניצולי שואה, אני לא אשכח ולא אסלח לנאצים, ולפולנים ששיתפו איתם פעולה". ובהמשך ציטט את רה"מ המנוח יצחק שמיר: "שהפולנים ינקו אנטישמיות עם חלב אמם. אף אחד לא יגיד לנו איך להביע את עמדתנו ואיך לכבד את זכר הנופלים".

כזכור, ראש ממשלת פולין היה אמור להשתתף בוועידה המדוברת, אך הוא החליט לבטל את הגעתו בשל מה שקרה ביום חמישי, כשראש הממשלה השתתף בוועידת ורשה, שם נשאל ראש הממשלה על ידי הכתבת נעה לנדאו, מה דעתו על כך שהחוק הפולני המאפשר לתבוע את מי שמייחסים לעם הפולני אחריות לזוועות השואה לא כולל כעת אחריות פלילית - אך נותן אפשרות להליך תביעה דומה במישור האזרחי. נתניהו ענה כי הפולנים אכן שיתפו פעולה עם הנאצים בשואה וכי הוא לא יודע שמישהו נתבע בשל אמירה כזו.

בעקבות דבריו של נתניהו, שעוררו סערה, החליט ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי, לבטל את הגעתו ארצה, ולא להשתתף בוועידה. במקומו הוא שלח את שר החוץ שלו, אך כאמור לעת עתה, יכול להיות שגם שר החוץ שלו לא יבוא, ובנוסף מתכננים בוורשה לזמן את השגרירה הישראלית לבירור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר