תיעוד האימון

כך יתמודדו החיילים עם איומי החיזבאללה

חיילי חטיבה 401 ערכו אימון מיוחד המדמה את שטחי לבנון. הלוחמים תרגלו פינוי פצועים תחת אש, ירי טנקים ורק״מים, כיבוש וטיהור מרחבים, התקלות עם אויבים והסתערות (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בשבוע האחרון סיימה חטיבה 401 את שיאה של תקופת האימון הנוכחית בתרגיל חטיבתי, שבוע מלחמה במתווה צפוני המתקיים בצפון בקעת הירדן.

בתרגיל באה לידי ביטוי מוכנות שיא של החטיבה ללחימה באיזור לבנון מול חיזבאללה ובמעבר מיידי משגרה לחירום. התרגיל מתבצע בשטחי בקעת הירדן, אשר מדמים את שטחי לבנון בצורה מיטבית, וזאת בכדי לאמן את הלוחמים ללחימה אל מול כל איום וכל תרחיש.

כמו כן, לוחמי ומפקדי החטיבה תרגלו פינוי פצועים תחת אש חיה, ירי טנקים ורק״מים כבדים, כיבוש וטיהור מרחבים, התקלות עם אויבים והסתערות.

בתרגיל התקיים שת״פ ייחודי בין כוחות שיריון, הנדסה, ארטילריה, חיל רגלים, חיל האוויר, מודיעין ועוד. זוהי נקודת השיא של החטיבה בלבנת האימון, התרגיל מתקיים בסד"כ מלא מרמת החייל ועד לרמת המח"ט.

מג"ד 46, סגן אלוף איציק אלפסי אמר לאחר התרגיל: ״בתרגיל החטיבתי שעברנו השבוע תרגלנו מנעד רחב של כשירויות הנדרשות מצוות קרב גדודי ללחימה מול חיזבאללה. התרגיל דימה מצב אמת באתגרי האויב, הקרקע והלחימה.

בתרגיל לחמנו בשיתוף פעולה עם כוחות שונים- חיר, הנדסה ארטילריה ואויר. התרגיל היווה את פרק השיא באימון החטיבתי והבליט את עוצמתו וקטלניותו של צוות הקרב הגדודי והחטיבתי.

מפקדי ולוחמיה חטיבה, והגדוד בפרט, הפגינו מקצועיות ונחישות רבה נוכח אתגרי התרגיל ותנאי מזג האוויר ובטוחני כי יצאנו מחוזקים ומוכנים יותר לכל תרחיש שיבוא אלינו מצפון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר