טור אישי

החסיד שהח"כים לא דאגו לו // הרב ישראל גליס

"לי יש שתי בנות בבית, איפה אני קונה להן דירה? זה מעניין אותי, והם לא דאגו לי", כך מתלונן חסיד גור • ויש גם פניה למועמדת החרדית של בני גנץ • טורו של הרב ישראל גליס (דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
חסיד גור. אילוסטרציה למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שחט - פלאש 90)

את זלמן פגשתי בתפילה בשטיבל של גור בבית שמש, כולו מלא הומור וחינניות. האמת, אני לא מכיר הרבה חסידי גור כאלה, כשבדרך כלל הם קרים ו"מאד נחמדים", אבל הוא היה מיוחד.

לאחר התפילה, הלכנו יחד ברחובות העיר כשלפתע ראינו את שמו של אחד מחברי הכנסת שלנו מופיע על הקיר. שאלתי אותו: "נו, מה אתה אומר? הרב'ה [האדמו"ר] צדק קדנציה אחת ולא יותר, זה מה שקורה כשעוברים על התקנות...".

להפתעתי קיבלתי את התשובה הבאה, ואני מצטט רק חצי: "ממש לא מעניין אותי גשר יהודית או זלדה, לי יש שתי בנות בבית, בשידוכים, איפה אני קונה להן דירה? זה מעניין אותי, והם לא דאגו לי, זו הסיבה שאני רוצה שדגל ואגודה ילכו בנפרד, כדי ששניהם לא יעברו את אחוז החסימה, ואולי כך ילמדו מה הדעה ברחוב".

הדברים נאמרו מתוך לב כואב. ברור שחובת הצבעה היא "למרות מה שאנחנו חושבים", כי על זה גדלנו - ציות לגדולי ישראל, אבל הדברים האלה הובילו אותי לחשוב על הגברת עומר ינקלביץ, שמתמודדת במפלגת 'חוסן לישראל', כאשר שמעתי השבוע את עדת התקשורת החרדית דנה בשיא ההתלהבות על הנושא, כשרובם נגד בטענת צניעות ופריצת גדר.

הגדיל לעשות אחד מהם ודרש לדעת מי זה הרב שהתיר לה? וכשאין תשובה, הוא הגיע למסקנה שכל החרדיות שלה מוטלת בספק, ומשכך, כל ההליכה שלה על בסיס חרדי הוא ציני ומעצבן.

לצערי אותו עיתונאי ואותם עיתונאים שכחו שהם עצמם לא חרדים במה שהם מייצגים, כי הרי רוב גדולי ישראל בכלל יצאו נגדם ונגד העיתון ממנו הם מדברים, ויתירה מכך, כל העיתונים האלו שמפרסמים לדוגמא את המכללות יוצאים נגד כל גדולי ישראל שנגד זה, בלי להיכנס אם זה טוב או לא אבל אין ספק שהרבנים נגד, אלא שיש להם איזה ועדת רבנים ועל זה הם מסתמכים. נו, מסתבר שגם לגברת עמר ינקלביץ יש את הרב ועל דעתו היא מסתמכת, אז מה לנו כי נלין?!

אך מעבר לעיסוק בצניעות ופריצת גדר שמזמן עזבו את המחנה שלנו, כשאנחנו רואים את המפלגות החרדיות בפייסבוק או בסרטונים עם נשים [בחירות קודמות] אז באמת בואו לא נהיה צבועים ונעסוק בצניעות ופריצת גדר, אבל נעסוק רגע בשאלה הגדולה - מה מטרת השליחות של חברי הכנסת שלנו למקום הנורא הזה שנקרא כנסת?

אם המטרה שלהם זה סוג של משגיח כשרות על המדינה והעיסוק שלהם זה בגשר יהודית ושטיב טעם יהיה סגור בשבת וכו' ולשם כך נשלחו, דברים אלו הם בגדר פיקוח נפש וממילא מי שיכול לעזור בעניין מוזמן, גברים נשים וטף, העיקר שגשר יהודית לא יבנה בשבת, וגבאי לא יעשה אוטובוסים בשבת.

אבל אם עבודת הח"כים היא שונה, היא להציל את מה שאפשר לעולם התורה, ע"מ שבחור שרוצה ללמוד יכול לעשות את זה באין מפריע - על זה אולי לא נקריב הכל. למשל צניעות, אולי עדיף שלא, אך זה רבנים צריכים להכריע ולא עיתונאים או מעצבי דעת קהל חרדי, בכירים ככל אשר יהיו.

הגברת ינקלביץ, אין לי מושג מי את, אבל באת בחודש של אסתר המלכה, קחי בחשבון שיש לך הרבה עבודה מול העדה שלך... ומשהו קטן ממני: בחיים אל תגידי מי הרב שהתיר לך, כי הרב הגדול אשר יהיה, תמיד יגידו שהוא לא רב וכו' ושם שמים יתבזה, עדיף שתקחי את הביזיונות מאשר ששם שמים יתבזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר