אלימות חמורה

האלימות תועדה: הקשישים הסיעודים הוכו

סוכן סמוי שהוחדר לבית חולים סיעודי-גריאטרי בשפלה, הביא לחשיפת מסכת התעללות אלימה של מטפלים כלפי קשישים חסרי ישע במוסד, הכוללת מכות, סטירות ודחיפות (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד האלימות (צילום: דוברות משטרת ישראל)

חקירה סמויה שיזמה יחידה מרכזית במשטרת ישראל בבית חולים סיעודי-גריאטרי בשפלה, שכללה החדרת שוטר כסוכן סמוי לצוות המוסד, הביאה לחשיפת חשדות חמורים של התעללות בקשישים תשושי נפש וחסרי ישע.

הבוקר (שני), עם הבשלת החקירה יצאו בלשים לבצע מעצרים וחיפושים במהלכם נעצרו לחקירה אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים, ובסך הכל 5 מעובדי המוסד.

במהלך החקירה הסמויה תועד אח מוסמך שניגש למיטתו של חולה סיעודי בן 85 ומכה אותו באגרופו ברגליו פעם אחר פעם תוך כדי טיפול בעירוי. מסכת הכאת הקשיש נמשכת גם בהמשך הטיפול בו וכוללת אגרופים לכתף, והסטה של ידיו של הקשיש מפניו בכוח.

במועד אחר, כעבור מספר ימים, נצפה מכה את הקשיש באזור הכתף והגרון, מניח שוב שמיכה על ראשו ונשען עם ידו על ראשו של הקשיש שניות ארוכות.

מטפל סיעודי במוסד נצפה ניגש לקשיש בן 81 ומכה אותו באגרוף, ומטפל אחר ניגש לאותו קשיש במועד אחר וסוטר לו בחוזקה על לחיו. במקרה אחר נצפה מטפל כשהוא מנסה להרכיב משקפיים למטופל קשיש תוך שימוש בכוח.

החקירה הסמויה נפתחה לאחר שהגיע למשטרת ישראל מידע על מקרים של הפעלת כוח כלפי מטופלים במוסד. בשל מורכבות ביצועה של חקירה מסוג זה הכוללת איסוף ראיות במוסד רפואי סגור, בו חלק לא מבוטל מהמטופלים במחלקות הנו סיעודי ותשוש נפש, הוחלט ביחידה המרכזית על החדרת שוטר כסוכן סמוי כעובד במקום.

הסוכן, בלש באחת מתחנות המחוז, התקבל לעבודה בצוות הלוגיסטי של המוסד הרפואי, ועסק במשך שבועות ארוכים באיסוף ראיות בתוך המוסד.

החשודים, תושבי לוד, ראשון לציון ורמלה נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ועבירות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר