אחרי כישלון המגעים

לבני הודיעה: מפלגת התנועה לא תתמודד

יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, אחרי כישלון האיחוד עם חוסן לישראל. "אין לנו מספיק כוח פוליטי לממש את הדרך שלנו לבד" (פוליטי)

לבני (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יו"ר מפלגת התנועה, ח"כ ציפי לבני הודיעה היום (שני) כי היא פורשת מהזירה הפוליטית. "שנים אמרתי קודם המדינה, אחר כך המפלגה ורק אחר כך אני. היום אני מודיעה שהתנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות".

במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה היום בתל אביב אמרה לבני, "יש בי הכוח הפנימי להמשיך להיאבק אבל אין לנו מספיק כוח פוליטי לממש את הדרך שלנו לבד ולא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו".

"אני אסירת תודה לכל מי שהתגייס ונתן בי אמון, אין לי מילים לבטא עד כמה ריגשתם אותי. והיום אני מבקשת מכם סליחה. מכל איש ואישה שכתבו לי ושביקשו שאהיה חזקה. כל הסמסים והטלפונים של השעות האחרונות.

לדברי לבני, "זוהי ההחלטה הנכונה לעת הזאת. אני עדיין חזקה, אני עדיין מאמינה שהדרך שלנו נכונה וטובה לישראל. תמשיכו גם אתם להאמין בדרך. אנחנו לא מיעוט צודק, אנחנו רוב, גם אם חלק שותקים. תדרשו מפוליטיקאים עמדה ברורה, אל תתנחמו בזה שזאת הפוליטיקה. אתם יכולים לשנות אותה".

"יהיו שיאמרו - ׳עדיף היה לפרוש בשיא׳. מה שמנע ממני לעזוב הייתה תמיד המחשבה שלא אסלח לעצמי אם אדע שיכולתי לתרום עוד והפקרתי את המערכה. היום אני מפסיקה את ההתמודדות של התנועה בראשותי, בידיעה שעשיתי ככל יכולתי למען המדינה האהובה שלי ולמען חיבור הכוחות שילחמו עליה. וזה כבר לא תלוי בי".

במסיבת העיתונאים תקפה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו: "הוא תוקף את התקשורת החופשית ומערכות אכיפת החוק והמשפט. ה-D9 הופיע במערכה הראשונה, כבר התחילה העבודה, ואם לא ייעצר זו תהיה המערכה האחרונה של דמוקרטיה בישראל. דווקא מול מסע ההשתקה תפקידה של הנהגה, גם מהמרכז, להגן על חופש הביטוי של אלה שאנחנו לא מסכימים עם דעותיהם, בלי להיכנע בקמפיין התיוגים השקרי".

"שותפים לדרך צריכים להתאחד סביב העקרונות שלנו ולשכנע ביחד ובראש זקוף בצדקת הדרך שלנו בלי לקרוץ לצד אחד ובלי לגמגם. דרך אחת, גוש אחד, ליצור פה תקווה ומהפך - זה לא קרה. נורא בעיניי שצריך היום אומץ לדבוק בגלוי בחזון שהיה בסיס להקמת מדינת ישראל, שנכתב במגילת העצמאות".

"ישראל חזקה. יש לה עבר מפואר ומעורר השראה ועתידה יכול להיות בהיר ומלא תקווה. מקווה שההחלטות הנכונות יתקבלו למען העתיד, שהאיומים יהפכו להזדמנויות וההזדמנויות ימומשו לטובה", אמרה לסיום, "היו שלום עשו שלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר