תיעודים מקוממים

כך מפלה חברת התעופה בין יהודים לנוכרים

סערת 'מחאת הטרולים' חוזרת: למרות הבטחת 'אוקראין אייר' לאפשר העלאת תפילין ושטריימל למטוס ללא תשלום, מתברר כי היחס לכבודת היד שונה בין לקוחות יהודים לנוכרים (תיירות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נוסעים חסידיים בטיסת 'אוקראין' (צילומים: א.ש., 'אומן שלום', באדיבות המצלם)

סערת 'מחאת הטרולים' חוזרת: למרות הבטחת חברת התעופה האוקראינית 'אוקראין אייר', מתברר כי היחס של צוות הקרקע לכבודת היד שונה בין לקוחות יהודים לנוכרים.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', 'אוקראין', חברת התעופה המובילה באוקראינה ואשר מפעילה את מרבית הקווים המחברים בין ישראל לבין אוקראינה, מתפרנסת באופן משמעותי מקהל נוסעים חסידי וחרדי המשתמשים בקו לצורך נסיעה לקברי צדיקים, לנופש או לעסקים.

אלא שבתקופה האחרונה רבו התלונות על התנהגותו של צוות הקרקע, שהעמיד מסוף אשראי והחל לגבות כספים על כל חריגה מינימלית, כשהוא מאיים כי מי שלא ישלם יורד מהמטוס. מדובר בנוהג שאינו מקובל בחברות התעופה, ורק נוסעי קו קייב-ת"א חוו התנהגות זו.

לאחר שהדבר עורר סערה ציבורית וקריאות להחרמתה, החליטה החברה להתחשב בקהל הנוסעים החרדי והכריזה: "החברה ערה וקשובה לכם, ציבור שומרי המצוות, וכפועל יוצא לקחה על עצמה לאשר לכל נוסע להביא עמו בנוסף למטען לו הוא זכאי על פי תנאי הכרטיס, גם תפילין בתיק תפילין וכובע שטריימל בקופסא, כל זאת ללא תשלום".

קבוצת נוסעים חרדים מעוכבת היום בשל חפץ קטן
ו... נוסעים נוכרים עולים למטוס עם כבודת יד רבה ללא הפרעה

החברה - שהיא, אגב, בבעלות יהודית - דחתה את הטענות לפיהן יש בקו קייב-ת"א פעילות מוגברת ומחמירה של צוות הקרקע מטעמים אנטישמיים, ומסרה כי מדובר באכיפה הרגילה והקבועה.

אלא שמתיעודים שמגיעים לידי 'כיכר השבת' ניתן לראות בבירור כי אופי הפעילות כשמדובר בקהל יהודי, ישראלי וחרדי, שונה מן היחס הניתן ללקוחות קווי תעופה אחרים שניתנים על ידי החברה.

בתיעודים, שאותם צילמו היום (שני) נוסעים, ניתן לראות כיצד נוסעים נוכריים עולים אל המטוס כשבידיהם כבודה רבה וללא כל הפרעה, ומצד שני את הנוסעים החרדים שעוברים בידוק 'מרובע' בידי דיילי הקרקע של 'אוקראין', שאינם מאפשרים להם לחרוג בכהוא-זה מן הכללים הנוקשים.

תגובת 'כספי תעופה' המייצגת את החברה בישראל, לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר