סערה

איום להפגנות בבי"ש בשל צו הריסה לבתי כנסת

תושבים בבית שמש הטוענים כי אין להם מקום תפילה, הניחו מבנים זמניים לא חוקיים והקימו בתי כנסת. העירייה הוציאה צו הריסה והתושבים מאיימים: "נרים את ראש העיר" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ארבעה בתי כנסת בבית שמש עומדים תחת צו הריסה שהוצא להם היום (שני) על ידי עיריית בית שמש לאחר שהוצבו ונבנו שלא כחוק.

מדובר בבתי כנסת השוכנים בקראוונים ברמה בית שמש ג' מזה מספר חודשים. לדברי הגבאים, בשכונה קיים מחסור במבנים לבתי כנסת בשל תכנון לקוי, מה שהוביל את התושבים להנחית קראוונים שישמשו עבורם כבית כנסת.

עיריית בית שמש הוציאה לבתי הכנסת צו הריסה מכיוון שהמבנה לא חוקי. לדברי בכירים בעירייה, העירייה גם מתכוונת לבצע אותו.

"עכשיו יש צו הריסה על בתי הכנסת שמתפללים בו מאות, אין כאן בית כנסת אחד של העירייה" אומרים תושבי השכונה בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לדברי התושבים החרדים, במידה והצו הריסה לא יבוטל, הרי שהם יגיעו להפגין מול העירייה. אחד מהם התבטא: "נרים את העירייה, את ראש העיר ואת הנציגים. עד שלא יבטלו את הצו, לא נשתוק".

מדובר בבתי כנסת של הכלל חסידי בראשות הרב יחיאל יהושע רבינוביץ, של הציבור הספרדי בראשות הרב אברהם פדידה, ושטיבלאך של חסידויות גור וויז'ניץ'.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "עיריית בית שמש והעומדת בראשה עוסקת ימים ולילות בפיתוח בנייה והשקעה של העיר וכל שכונותיה, יחד עם זה העיר וראשיה מחויבים לחוק. המרחב הציבורי איננו מרחב פרטי בו יכול כל אדם וגוף לעשות כרצונו".

עוד הוסיפו: "העירייה תמשיך לאכוף את החוק למען כל תושבי העיר. בחודשים האחרונים עמלים בהנהגת העיר לפיתוח המרחב הציבורי בעיר. כחלק ממטרה זו יוקצו מבנים וקרקעות לטובת כלל הצרכים של תושבי העיר כולל בתי כנסת, גנים ציבוריים ומבני ציבור נוספים. מבנים אלה ייבנו כחוק וכסדר כמו בכל מקום המכבד את עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר