בריטניה

משרד החינוך: בת"ת סאטמר מכים תלמידים

משרד OFSTED, האחראי על מוסדות החינוך בבריטניה, סקר את תלמידי תלמוד התורה 'ייטב לב' בלונדון ושמע מהם כי 'סנקציות פיזיות' מופעלות כלפיהם כשיטה • מפתיע? (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
תלמידים חסידיים בלונדון (צילום: shutterstock)

משרד החינוך הבריטי הביע דאגה, לאחר שבדיקת תלמוד תורה גדול של סאטמר בממלכה המאוחדת העלתה שכלפי התלמידים מופעלת אלימות.

OFSTED, הגוף הבריטי הרשמי האחראי על מוסדות החינוך, הגביר בשנה האחרונה את הפיקוח על מוסדות חינוך חרדיים - מוסדות 'מוכרים שאינם רשמיים, גם כחלק מהתקנות החדשות על הטמעת ערכי החילוניות בתוך תוכנית הלימודים.

כחלק מאותו פיקוח, מבקרים פקחי OFSTED במוסדות חינוך חרדיים, משוחחים עם תלמידים ובוחנים אותם. לאחר מכן הם מפרסמים את מסקנותיהם בנוגע לרמת ההשכלה והערכים של התלמידים ובנוגע לרמת המוסד.

בדיקה כזו נערכה באחרונה בתלמוד התורה 'ייטב לב', שמפעילה חסידות סאטמר בשכונת סטמפורד היל שבלונדון הבירה ושבו מתחנכים 1,200 ילדי הקהילה. תשאול התלמידים העלה כי הם מוכים בדרך קבע כשיטת חינוך.

לפי המשרד, "הדאגה הגדולה ביותר היא דיווח התלמידים שסנקציות פיזיות מאומצות על ידי הצוות במקרה של התנהגות לא נאותה של התלמיד, כולל צביטת הלחי, מכות וסטירות". שיטת ענישה נוספת הנהוגה בתלמוד התורה: כתיבת שורות רבות על דף.

על פי דיווח באתר היהודי-בריטי JC, בעוד שמנהיגי ה'חיידר' הדגישו כי הדבר אינו מקובל, אמרו מפקחי משרד החינוך כי הם "דרשו מבית הספר לפעול על פי נהלי השמירה המוצהרים של OFSTED, כולל דיווח על טענות אלה לרשות המקומית".

המפקחים נשארו "מודאגים שאסטרטגיות בית הספר לשליטה בהתנהגות התלמידים פוגעת ברווחתם".

בנוסף לחשש זה, העלו ב-OFSTED חששות אחרים, כגון בעיות בטיחות, ואכלוס מספר תלמידים רב ביותר מפי 2 מהמותר על פי חוק. הם אף הסיקו כי רמת הידיעות של התלמידים בלימודי החול - נמוכה.

למרות זאת, ציינו המפקחים לשבח את המוטיבציה של התלמידים ללמידה, את המורל הברור שלהם ודרך ארץ שבה חונכו.

יוזכר כי כפי שדווח ב'כיכר השבת', בחלק ממוסדות החינוך החרדי בבריטניה, הודרכו תלמידים שלא לשתף פעולה עם אותם פקחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר