הליכוד מתלונן

במפלגת הליכוד דורשים לחקור את הקשר בין הח"כ לעיתון

הליכוד מצטט את העיתונאי רביב דרוקר שדיווח על עסקה בין העיתון 'ידיעות אחרונות' לח"כ שמולי, שהגיע ראשון בפריימריז במפלגת העבודה, ודורשים מהיועמ"ש לפתוח בחקירה (פוליטי)

ח"כ שמולי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במפלגת הליכוד שיגרו היום (שני) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירת הקשר בין ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה לבין העיתון ידיעות אחרונות, בטענה כי העיתון סייע לח"כ, שבתמורה סייע לעיתון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחקר במסגרת תיק 2000 על שיחות שניהל עם מו"ל ידיעות נוני מוזס בחשד כי סייע לו בתמורה לסיקור אוהד, טוען כי מדובר באכיפה בררנית, וכעת דורשים בליכוד לחקור קשרי עיתון-שלטון נוספים.

בפניית הליכוד ליועמ"ש הם מזכירים תחילה כי לפני מספר ימים נערכו הבחירות המקדימות, פריימריז, במפלגת העבודה, בהן נבחרה רשימת מפלגת העבודה לכנסת. ח"כ איציק שמולי סיים במקום הראשון את ההתמודדות.

הם מסתמכים על דבריו של העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 13, כי בין ח"כ שמולי לבין "ידיעות אחרונות" נרקמה עסקה, כך ממש, לפיה ח"כ שמולי מקדם את ענייני העיתון, ואילו העיתון מקדם את ענייניו של ח"כ שמולי.

במפלגת הליכוד מצטטים את דברי דרוקר: "צריך גם לומר שהוא נתמך מאוד בידיעות אחרונות באיזושהי עסקה שהוא עשה עם ידיעות אחרונות שמזכירה לנו מאוד דברים שעשו בעבר חברי כנסת עם העיתון הזה, שהם מקדמים כל יוזמה שלו והוא תומך כמעט בכל יוזמה שלהם".

על פי הליכוד, "דבריו של מר דרוקר חוללו סערה רבתי, בשל העובדה שהם חושפים את הצביעות והאכיפה הבררנית בעניין חקירותיו של רה"מ בנימין נתניהו".

בהמשך טוענים במפלגת הליכוד, בהתבסס על שלל פרסומים בעיתון ובאתר השייך לקבוצת ידיעות אחרונות, כי איציק שמולי, יועד על ידי אבי גבאי לתפקיד שר הבריאות ולכן מצטטים את דברי שמולי בידיעות הרלוונטיות, כמי שבידו להביא לשיפור מערכת הבריאות בישראל.

בפניית מפלגת הליכוד מוסיפים את טענתו של העיתונאי החוקר תומר אביטל אשר תיאר ב’עין השביעית’ בשנת 2017 כיצד פעל שמולי עבור "ידיעות אחרונות": "הוא פעל להתיר פרסום מוצרי עישון בעיתונות, התנגד לחוק שיסדיר את הפרסום הסמוי (הרווח בקבוצת ‘ידיעות אחרונות’) ופעל נגד הנמסיס ‘ישראל היום’ בכמה מישורים”. לטענת אביטל בתמורה לפעילות זו, שמולי זכה "לסיקור חיובי סדרתי חסר תקדים מ"ידיעות אחרונות", מה שנוני מוזס קורא "פינוק" - תמונות ופרסומים מפרגנים. הצעות חוק חסרות סיכוי שזכו לכותרות שח"כים, במיוחד מהאופוזיציה, יכולים רק לפנטז עליהן".

לאחר הסערה שגרמו דבריו של רביב דרוקר, פרסם אביטל פוסט נוסף בדף הפייסבוק שלו בו ציין כי "זה סוד גלוי. תשאלו כל איש כנסת על יחסי שמולי-ידיעות". לדברי אביטל בפוסט הנ"ל, "הברית עם ידיעות השתלמה" לשמולי כאשר נבחר בשבוע שעבר במקום הראשון בבחירות המקדימות במפלגת העבודה.

כותב עו"ד מיכאל דבורין ליועמ"ש, "משאלה הם פני הדברים מבקשת מרשתי מפלגת הליכוד כי בשם עקרון השוויון בפני החוק תיפתח חקירה פלילית לאלתר הן כנגד ח"כ איציק שמולי והן כנגד העיתון ידיעות אחרונות ובה תיבדק לעומק טענתם של מר דרוקר ומר אביטל על העסקה בפועל שנרקמה בין הצדדים".

"זאת ועוד בשם זכות השוויון לבחור ולהיבחר, מבוקש כי הודעה על פתיחה בחקירה הנ"ל תפורסם בהקדם האפשרי ועל מנת שיהיה בידי הציבור מלוא המידע לפני הבחירות על המועמד שניצח את הפריימריז במפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל דהיום, ממש כשם שיש המבקשים לעשות בעניינו של ראש מפלגת הליכוד. עם כל הכבוד אין מקום לאכיפה בררנית במדינת ישראל וכפי שהבהיר בעבר שופט העליון המנוח,‬ חיים כהן‬ "אכיפה בררנית היא רשע"‫.

ח"כ שמולי כתב בתגובה בטוויטר, "קשקוש מוחלט שלא שווה התייחסות. אני גאה מאוד בשינויים האדירים שהובלתי בקדנציה הזו, בעיקר עבור השכבות המוחלשות, וגאה על כך שהם קיבלו תהודה ציבורית רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר