"בנייך בונייך" במאור התורה

הכנות אחרונות לקראת יום ד' וה' לקמפיין גיוס ההמונים

רבנים ואישי צבור רבים התכנסו תחת קורת גג אחת למען פרוייקט 'בנייך בונייך' של ישיבת 'מאור התורה' (חרדים, שיווקי)

יואב בן צור נושא דברים בכינוס ההכנה לקראת הישורת האחרונה (צילום: יח"צ)

בסימן אחדות מיוחדת התכנסו השבוע רבנים, ראשי ישיבות, אישי צבור ועסקנים בצוותא עם הורים ובוגרים של הישיבה המפוארת מאור התורה, בכנס מיוחד למען פרוייקט ההתרמה 'בניך בונייך'.

בין הרבנים שהופיעו היה הגאון בנש''ק רבי משה אביחצירא שליט''א בנו של הבאבא ברוך שליט''א אשר נשא דברים בכנס ואמר בין היתר כי הגימטריא של ישיבת מאור התורה תואמת במדוייק את הגימ' 'ישראל אביחצירא'.

בין המשתתפים ראינו גם את חברי המועצה הרב פנחס בצלאל וכן סגן ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר וראש עיריית בית שמש לשעבר הרב משה אבוטבול.

את הערב המיוחד הנחה בטוב טעם ובהתלהבות מיוחדת מר דוד חכם הי''ו אשר התרים את כל המשתתפים למען פרוייקט הבניה הגדול.

הערב המיוחד התקיים למחרת הופעתו ההיסטורית של ראש הישיבה רבי אברהם סלים כרב המקדים בשיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

בפתח דבריו סיפר הראשון לציון את הסיפור המדהים על אביו הראשון לציון מרן זצוק''ל אשר ביום בהיר ביקש לקרוא את ראש הישיבה אליו בדחיפות, ראש הישיבה אשר חש והגיע למרן נשאל על ידו האם הישיבה במצוקה כלכלית, וכיצד הוא יכול לעזור ולסייע, ראש הישיבה המופתע לא הבין כיצד הגיע לאזני מרן דבר מצבה הכלכלי של הישיבה, אך מרן הראשון לציון הפתיעו וסיפר לו כי בלילה הקודם בא אליו אביו של ראש הישיבה המחנך הנודע חכם נתן סאלם זצוק''ל וסיפר לו כי בנו ראש הישיבה יבדלח''ט שרוי במצוקה כלכלית בקיום ישיבתו המפוארת וביקש ממנו שיסייע בעד בנו ואכן מרן נרתם מיד בסיוע לראש הישיבה.

בין משתתפי הכינוס אמש היה גם חבר הכנסת הרב יואב בן צור שהפתיע וסיפר לנוכחים כי גם הוא היה בשעת מעשה כשהראשון לציון זימן אליו את ראש הישיבה והוא הוסיף עוד וסיפר שמרן זצוק''ל אמר לו כי לישיבה שלומדים בה תלמידי חכמים הוא מסייע בלי שום חשבונות צדדיים וללא שום שיקולים של חילוקי דיעות כי התורה הקדושה מחברת את כל הזרמים והחוגים ללא יוצא מן הכלל.

ראש הישיבה האריך לספר על לימודיו בישיבות המפוארות קול תורה ופוניב'ז ולמרות שדודו היה ראש ישיבת פורת יוסף הגאון הנודע רבי עזרא עטיה זצוק''ל בכל זאת הוא הורה לגיסו – אביו של ראש הישיבה לשלוח את בנו דוקא לישיבת קול תורה אצל מרן הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצוק''ל.

מעולם – אמר ראש הישיבה – "לא היה שום הבדל ושום פירוד ח''ו בין גדולי התורה מכל העדות והחוגים כי התורה הקדושה מאחדת את כולם".

בין דבריו המרתקים סיפר ראש הישיבה על הקושי המיוחד של הוריו לשלוח את בנם יחידם לבני ברק, אך בהכירם את החשק הגדול של בנם יבלח''ט ללמוד ולהתקדם, ויתרו על הכל ואיפשרו לו ללמוד בישיבת פוניבז המעטירה.

"כשלמדתי בפוניבז אצל גדולי הדור הקודם מרן הרב שך ור' שמואל רוזובסקי ור' דוד פוברסקי מאותה שעה נכנס לי החשק הגדול והקנאת סופרים באחינו האשכנזים ובמקום התורה המפואר שלהם ומאז גמלה בלבי ההחלטה כי עלינו לעשות הכל כדי להחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה לא רק במובן של קירוב בנים לאביהם שבשמים אלא בעיקר בהקמת דור מפואר של תלמידי חכמים וראשי ישיבות מפוארים"

"ברוך ה' זכינו להקים דור של תלמידים הגונים אשר יצא שמם למרחוק ראשי ישיבות ורבני קהלות, אך כעת הגיעה השעה ללמוד עוד מאחינו האשכנזים כיצד הם יודעים להביא את דבר מוסדותיהם למרחוק לכל שכבות הציבור כדי לרתום את כלל הציבור ולהביא עוד ועוד שותפים למוסדות"

"כך גם אנו נלמד מהם להביא את דבר הישיבה למרחוק ולמצוא שותפים רבים ונאמנים ככל האפשר למען פרוייקט הבניה בניך בונייך"

גם ראש עיריית בית שמש לשעבר ר' משה אבוטבול ריתק את הנוכחים וסיפר כיצד העיר בית שמש התברכה בפירותיה המפוארים של ישיבת מאור התורה אשר בימי בין הזמנים נותנים דוגמא נכונה כיצד נראה בן תורה אמיתי, מתמיד ויגע בתורה הקדושה בכל זמן.

סגן ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר סיפר למשתתפים על הסייעתא דשמיא המיוחדת המלווה את הפרוייקט של קרית הישיבה כאשר מלכתחילה לא היה נראה סיכוי שהעיריה תתן אישור לבנין הגדול האמור ליבנות לישיבה בעז''ה, אך מהרגע הראשון כשהוא ביקר אצל ראש הישיבה הוא ציין בפניו את הסייעתא דשמיא המלוה את הישיבה בכל זמן מתחילת אישורי התב''ע ועד לאישור הנוכחי.

במשך שעה ארוכה התחייבו הנוכחים בניצוחו של המנחה דוד חכם להירתם ולפעול, לתרום ולהתרים למען הישיבה, ובמשך דקות ארוכות בירך ראש הישיבה באופן אישי את כל התורמים.

כמו''כ מארגני הכנס הבטיחו להעביר את שמות התורמים לברכתו של שר התורה הגר''ח קנייבסקי ושל נשיא מועצת חכמי התורה רבי שלום כהן שליט''א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר