סערת אושרת קוטלר

גיבוי מ'הפלג': 'חרדי בצבא השמד מדרדר עד שאול תחתית'

בקו פעילים של 'הפלג הירושלמי' גיבו את דבריה של אושרת קוטלר על חיילי צה"ל, והתמקדו בחיילים החרדים - אותם האשימו בהידרדרות "עד עמקי שאול תחתית של איבוד התנהגות אנוש" (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חיילי 'נצח יהודה', ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל)

בקו "המערכה" של 'הפלג הירושלמי', התייחסו לסערה סביב דבריה של העיתונאית אושרת קוטלר שאמרה בשידור בערוץ 13: "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם" והעניקו לדבריה מעין גיבוי, שכן הכתבה ששורה עסקה בחיילים מגדוד 'נצח יהודה' החרדי.

בקו הפעילים של 'הפלג' דיווחו כי "זה נהיה כמו ריטואל קבוע, כשפעם בתקופה קצרה - חוזר על עצמו התנהגות חיילים חרדים בצבא. המציאות הזו שדווקא חיילים בחזות חרדית נקלעים לעין הסערה פעם אחר פעם, במעשים שמעידים על שחיתות גבוהה, מגלה שוב את הדבר הפשוט לכל, כשיורדים, יורדים עד לתהום".

"חרדי שומר תורה ומצוות שעוזב את כור מחצבתו של חיי העולם הבא, של להיות במחיצת לומדי תורה, והולך לו לשדות זרים לצבא השמד, מדרדר ומדרדר עד עמקי שאול תחתית של איבוד התנהגות אנוש", טענו בקו של 'הפלג'.

ב'פלג' מתייחסים לסערה שעוררה אשרת קוטלר ודיווחו כי "בימים האחרונים התבטאה אחת העיתונאיות בתוך הכתבה בחדשות 13 שנעשתה בעקבות כתב אישום שהוגש נגד חמשת חיילי הגדוד. כתב האישום מפרט לפרטי פרטים כיצד התעללו הלוחמים בשני עצורים פלסטינים. ההתבטאות עוררה סערה גדולה ועצומה – ואותה כתבת בכלל התכוונה לכלל החיילים, אבל המשמעות והפולמוס סביב התנהגות חיילים שהיו צריכים להיות במסגרות חרדיות והגיעו לשאול תחתית, ניכר בהתנהגותם".

דובר "הוועדה להצלת עולם התורה" אברהם מינקס אמר כי "אם אין יראת אלוקים במקום הזה, והרגוני. לבחורי הישיבה בצבא אין את היראת אלוקים. הם היו נחשבים נערי שוליים במגזר החרדי, אבל מתברר כי גם בצה"ל הם נחשבים נערי שוליים - קוראים להם שם חיות אדם, אז אני שואל מה הרווחתם שהתגייסתם כביכול להיות חלק מהמדינה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר