פיצוץ במגעים

'עוצמה יהודית' סירבו למקומות החמישי והשמיני

המשא ומתן בין האיחוד הלאומי והבית היהודי לבין עצמה יהודית התפוצצה לאחר ויכוח על סדר המקומות ברשימה. רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לא התייצבו לפגישה המכרעת (פוליטי)

בן ארי ובן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פיצוץ במשא ומתן שהתנהל בין 'עוצמה יהודית' לבין 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומ'י, בסיומה של פגישה שנמשכה היום (שלישי) במשך כמה שעות.

בניגוד למה שהובטח לאנשי 'עוצמה יהודית', רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לא הגיעו לפגישה המכרעת, זאת כאשר ראשי עוצמה הגיעו בהרכב מלא לפגישה.

בבית היהודי והאיחוד הלאומי הציעו את המקום החמישי והשמיני לנציגי עוצמה יהודית כחלק מהבלוק הטכני, אך בעוצמה דרשו את המקום הרביעי והשמיני, או החמישי והשביעי.

בפגישה הבהירו באיחוד הלאומי ובבית היהודי כי עבור כניסתם של אורית סטרוק ואופיר סופר לכנסת הם אינם מוכנים לכל פשרה, ודחו הצעת עוצמה למקומות החמישי והשביעי או לחילופין הרביעי והשמיני.

במקביל, בכירים במפלגת הבית היהודי הפעילו לחץ על ראשי המפלגה שלא להסכים לשילוב ברשימה אחת עם עוצמה יהודית. יפעת ארליך, הממוקמת במקום השלישי ברשימה, ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך איימו להתפטר אם האיחוד עם עוצמה יהודית תצא לפועל. ח"כ מוטי יוגב חייג לחברי מרכז הבית היהודי וביקש מהם להתנגד לאופציית האיחוד.

בעוצמה יהודית אומרים בתגובה כי "התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין בבחירות, ומעדיפים להסתכן בהקמת ממשלת שמאל שתביא את אוסלו ב. עוצמה יהודית ערוכה היטב לריצה עצמאית לבחירות, ותהווה רשימה חזקה שתהיה הפתעת הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר