"אנחנו על פרשת דרכים"

ח"כ גפני הזהיר מפני הפילוג בימין: "בני גנץ יחבור ללפיד"

בנאום שנשא, התייחס ח"כ משה גפני לפילוג בין מפלגות הימין, אמר שהוא נגד זה והזהיר כי "אנחנו נמצאים על פרשת דרכים, התוצאה תהיה שמישהו לא יעבור את אחוז החסימה". צפו בווידאו (ארץ)

(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: דוד כהן - פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייחס הערב (שלישי) בנאום שנשא לפילוג בין מפלגות הימין והתריע מפני העובדה שהדבר יוביל לכך שבני גנץ יחבור ליאיר לפיד.

בתחילה, התייחס גפני במרומז למפץ החרדי ואמר כי "היה שיתוף פעולה בין יהדות התורה וש"ס. היה. עבדנו, הרב ליצמן, הרב דרעי ואני. היינו בראשי המפלגות אצל ביבי, ובאמת היה שיתוף פעולה. פעלנו בשיתוף פעולה, אין מה לדבר על העניין הזה, זה בסדר גמור".

בשלב זה, עבר גפני להתייחס לפילוג בין מפלגות הימין, שם המפלגות השונות מתקשות להתאחד ואמר: "אני מצטער באמת על הפילוג הזה, הפילוג הזה הוא דבר חמור. למפד"ל יש זכויות. אני נגד המפד"ל, המפד"ל - אני מתכוון, כל מי שאתה רוצה. אני נגדם. אני נגדם בגלל שאני נגד כל הפשרנות הזאת, אני לא אוהב את זה. אבל אני נגד זה שהולכים להתפלג".

"'יוסיף דעת יוסיף מכאוב', אני יש לי ניסיון יותר מאחרים, אני הייתי ב-1992 בכנסת", סיפר גפני, "אני זוכר שהתחננתי לרב יצחק לוי, התחננתי ל'תחייה', אל תעלו את אחוז החסימה ל-2.5%. בסוף הם הסכימו להעלות את זה לאחוז וחצי. לנו יש עמדה מאז ומתמיד שאחוז החסימה צריך להיות נמוך. מי שיכול להיכנס - שייכנס. מה יותר טוב, שיעשו הפגנות ברחוב?!

"בסוף העלו את זה ל-1.5%. 'התחייה' קיבלה שני מנדטים, אבל לא עברה את אחוז החסימה - היא עשתה חוק. שני המנדטים שלה נשארו בחוץ. הרב לוינגר ז"ל הלך ברשימה, הביא עשרת אלפים קולות, מאד איכותיים הקולות האלו. שישים אלף קולות של הימין, העלו את רבין לשלטון והביאו את הסכמי אוסלו. אין חוכמות בעניין הזה".

גפני שב לדבר על המצב כרגע בין מפלגות הימין ואמר כי "עכשיו אנחנו נמצאים על פרשת דרכים, כולם יודעים. אנחנו נמצאים על פרשת דרכים של שבת, אנחנו נמצאים על פרשת דרכים של חינוך, אנחנו נמצאים על פרשת דרכים של תורה, של תלמידי ישיבות. הכל נמצא על פרשת דרכים. אם אתה מקשיב למה שקורה בחוץ, אז אתה שומע שזה מה שיהיה אחרי הבחירות.

"תאר לעצמך שחלק מהן לא יעברו את אחוז החסימה, הציבור הוא ציבור מוגדר, יש כאלו שיצביעו פה, יש כאלו שיצביעו שם, התוצאה תהיה שמישהו לא יעבור את אחוז החסימה, וכתוצאה מכך... בני גנץ יחבור ללפיד... יודע מה, אני אשאיר אתכם במתח...".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא הערב, שוב, למפלגות הימין ואמר: "ראשי הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית - אם לא תתאחדו, לא תעברו את אחוז החסימה, גוש הימין יפסיד וגנץ יקים ממשלת שמאל בתמיכת המפלגות הערביות. מצביעי הימין מצפים מכם לגלות אחריות ולהתאחד. אל תאכזבו אותם ואל תסכנו את ארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר