"אפעל בשיתוף פעולה"

הגאון רבי מרדכי מלכא מונה למ"מ רב העיר הרצליה

חודש וחצי לאחר פטירתו של רב העיר הרצליה, הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, הוסמך הגאון רבי מרדכי מלכא, למ"מ רב העיר הרצליה על ידי מועצת הרבנות הראשית (ארץ)

הרב מלכא - מימין עם הגרי"י יעקובוביץ זצ"ל (באדיבות המצלם)

חודש וחצי לאחר פטירתו של רב העיר הרצליה, הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, הוסמך הגאון רבי מרדכי מלכא, למ"מ רב העיר הרצליה על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל.

לאחר שנפטר הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל ששימש במשך יותר מ-65 שנים כרב הראשי של העיר הרצליה, עלה בדיוני הנהלת הרבנות הראשית הצורך המידי במינוי מ"מ לרב העיר, שינהל את ענייני הדת בעיר. על כן הסמיכו הרבנים הראשיים לישראל במועצת הרבנות הראשית את הגר"מ מלכא לתפקיד החשוב.

משמעות המינוי הנה שמעתה תהיה כתובת לתושבי העיר, רבני השכונות ועובדי המועצה הדתית, וסמכות רוחנית ותורנית בענייני הדת בעיר הרצליה.

הרב מלכא משמש כרב העיר אלעד מעל 20 שנה, ומבחינתו של הרב מדובר בסגירת מעגל, משום שלפני כ-45 שנים, הוא החל את דרכו הרבנית בתחום הכשרות והשחיטה בעיר הרצליה, כאשר מאז שמר הרב על קשר חם ורציף עם הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל.

הרב מלכא בסיור בעיר

מיד לאחר המינוי הספיק הרב מלכא לקיים פגישות עבודה בעיר, ושיבח בחום רב את יו"ר המועצה הדתית בהרצליה עו"ד דן פנחס, וכן את רבני השכונות עימם שוחח ארוכות, הרב הורדן, הרב נקי ואת מנהלת מחלקת נישואין.

הרב מלכא אמר: "ללא ספק לאחר שאני פוקד את העיר ובוחן את ענייני הדת, הכוללים את נושאי הנישואין, עירובין, מקוואות, בית החיים ועוד, מצאתי בעיר הרצליה מועצה דתית המנוהלת במקצועיות עם צוות מנהלים ועובדים מסורים, רבני שכונות וקהילות המוסרים נפשם למען תושבי העיר".

עוד אמר הרב מלכא בישיבת מועצת הרבנות כי "אפעל בשיתוף פעולה באחדות ובנועם עם כל ראשי, פרנסי ותושבי העיר במטרה לשמר את צביונה ואופייה הייחודי של העיר על פי הדרך אותה התווה וסלל הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, אשר זכה שגדולי רבני הדור הנוכחי והקודם סמכו את ידם עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר