בית שמש

הריסת בתי הכנסת: המחאה בעיר מתעצמת

צווי ההריסה שנשלחו למספר בתי כנסיות שהוצבו שלא כחוק ברמת בית שמש ג', כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', ממשיכים לעורר סערה והמחאה בעיר מתעצמת (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

צווי ההריסה שנשלחו למספר בתי כנסיות שהוצבו שלא כחוק ברמת בית שמש ג', כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', ממשיכים לעורר סערה והמחאה בעיר מתעצמת.

התושבים הזועמים הפעילו את הנציגים החרדים, שאלו הבטיחו כי יימצאו פתרונות חלופיים, אלא שבנתיים החלה תסיסה בשכונה בדמות פשקווילים, מדועות רחוב וקריאה למחאה גדולה נגד ראש העיר עליזה בלוך.

אמש (שלישי) התכנסו באחד מבתי הכנסת הנמצא בסכנת הריסה עשרות תושבים יחד עם חבר המועצה שלמה ברילנט (דגל התורה) שהבטיח למציאת פתרון חלופי. בתום דבריו פרצו המתפללים בשירת: "עוצו עצה ותופר".

במקביל, נתלו מודעות ברחבי השכונה שכותרתן "מחאה גדולה". בתחתית המודעה החריפה מופיעות חתימותיהם של רבני שכונת רמת בית שמש ג'.

לפחות ארבעה בתי כנסת בבית שמש עומדים תחת צו הריסה שהוצא להם השבוע על ידי עיריית בית שמש לאחר שהוצבו ונבנו שלא כחוק. מדובר בבתי כנסת השוכנים בקראוונים ברמה בית שמש ג' מזה מספר חודשים. בשכונה קיים מחסור במבנים לבתי כנסת בשל תכנון לקוי, מה שהוביל את התושבים להניח קראוונים שישמשו עבורם כבית כנסת.

עיריית בית שמש הוציאה לבתי הכנסת צו הריסה מכיוון שהמבנה לא חוקי, ולדברי בכירים בעירייה, העירייה גם מתכוונת לבצע אותו.

"עכשיו יש צו הריסה על בתי הכנסת שמתפללים בו מאות, אין כאן בית כנסת אחד של העירייה", אומרים תושבי השכונה בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בעירייה הגיבו ל'כיכר השבת' כי "העיר וראשיה מחויבים לחוק. המרחב הציבורי אינו מרחב פרטי בו יכול כל אדם וגוף לעשות כרצונו. העירייה תמשיך לאכוף את החוק לטובת כל תושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר