לצורך ביסוס הראיות

הוארך מעצר המחבל שרצח את אורי אנסבכר

המשטרה ביקשה 12 ימים, אך בית המשפט הוסיף שמונה ימי הארכת מעצר בשל העובדה כי קיים כבר שלד סביר של ראיות וניתן לבצע השלמת חקירה תוך כדי הכנת כתב אישום (משפט)

המחבל בדיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מעצרו של עראפת ארפאעיה, המחבל החשוד ברצח אורי אנסבכר ביער עין יעל בירושלים, הוארך היום (רביעי) בשמונה ימים בתום דיון בבית משפט השלום בירושלים, למרות בקשת המשטרה להארכת מעצר של 12 ימים.

נציג המשטרה הסביר בדיון כי הם מבקשים את הארכת המעצר בשל העובדה שטרם התקבל הדו"ח הפתולוגי, והוסיף כי יש עדיין הרבה פורנזיקה לבדוק בתיק וזה לוקח זמן.

מנגד, עורך דינו של המחבל טען בדיון כי לאחר שהודה, שחזר, בחנו את זירת הרצח ותפסו את כלי הרצח, הוא "לא מבין איך יש עדיין פעולות בנות שיבוש שלא בוצעו מאז הרצח, זה שמדובר בסיפור עם הד תקשורתי לא מצדיק הארכות שווא. החלק העיקרי של החקירה כבר הושלם לפני הארכת המעצר הראשונה".

השופט, שהאריך את המעצר רק בשמונה ימים ציין מנגד כי "בדיון הקודם נקבע קיומו של שלד סביר ואף למעלה מכך בעבירות המיוחסות", והוסיף כי הוצגו גם תוצרי חקירה המחזקים את החשד הסביר לרקע לאומני.

"נסיבות המקרה וחומרת המעשים והאירוע מצדיקים הארכת מעצר גם לשם ביסוס התשתית הראייתית הפורנזית וקבלת הממצאים מהבדיקות השונות, אך גם פעולות החקירה האחרות הנדרשות להשלמה מצדיקות הארכת מעצר מחשש משמעותי לשיבוש ההליכים. מנגד, עיון בתכנון המשך החקירה מגלה כי לפחות חלק מהפעולות ניתן לבצע במקביל להשלמת החקירה לקראת הצהרת תובע או הגשת כתב אישום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר