חילול הקברים

ריבלין למקרון: האנטישמיות - עלבון לצרפת

הנשיא ראובן ריבלין שיגר מכתב לנשיא צרפת בעקבות חילול 80 הקברים, התייחס לעלייה במספר האירועים האנטישמים ושיבת את מקרון על פעולותיו נגד האנטישמיות (אקטואליה)

ריבלין ומקרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר היום (רביעי) מכתב אל נשיא צרפת עמנואל מקרון בעקבות התרבות האירועים האנטישמים במדינה, שהגיעו לשיא השבוע כאשר חיללו שמונים קברים בבית עלמין יהודי במדינה.

בדבריו כתב הנשיא: "אני כותב לך ידידי גם ברמה האישית וגם בשם מדינת ישראל, כדי להביע את הערכתי לביקורך אמש בבית העלמין היהודי ובאנדרטת השואה בפריז. חילול הקברים היהודיים עם סמלים ניאו-נאצים, מהווה תזכורת מטלטלת לנוכחותה של האנטישמיות.

"לצערי, זהו לא מקרה בודד. רק השבוע חזינו בגילויי אנטישמיות נוספים, נוראים ומטרידים המהווים עלבון לעם היהודי, לרפובליקה הצרפתית ולכלל האנושות", כתב ריבלין.

הנשיא שיבח את מקרון על פעולותיו בנושא. "בזמנים שכאלה דרושה מנהיגות חזקה וברורה, כפי שראיתי אצלך כשנפגשנו במהלך ביקורי בצרפת בחודש האחרון. פעולותיך, כמו גם דברייך, מהווים הוכחה ברורה להתחייבותך למאבק נגד האנטישמיות.

"זהו מסר חשוב לאומה הצרפתית ולקהילה היהודית המהווה חלק בלתי נפרד ממנה. אנו יכולים וחייבים להילחם בנגע הזה. יחד נתגבר על שנאה מכל סוג שהיא", סיים ריבלין את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר