טור דעה

מחשבות של יהודי בוחר // הרב ישראל גליס

הגברת ינקלביץ' היא לא ליפמן או חרדי מחמד אחר. היא אישה עם דעות ועקרונות שיצאה למסע מסוכן. אם בזכותה יהיה עוד בחור ישיבה שלומד והשנאה נגדנו תרד, לדעתי זה שווה (דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
עו"ד עומר ינקלביץ' (צילום: קים צילום אירועים ומגנטים)

את יעקב פגשתי ליד המקרר ב'אושר עד' הוא עוזר בכיר למישהו [בכוונה אני לא מפרט מדי ע"מ שאני אמשיך לדבר אתו]. שאלתי אותו תוך כדי בחירת בשר לטשולנט, "נו אתם מפחדים?" "ממה?", הוא נבהל. "מינקלביץ'?". "הא נו... ", הוא הפטיר ואז הוא תפס אותי בחוזקה בכתף, "תלמד מי שהצביע לנו ימשיך לעשות את זה ומי שלא אז לא. זה לא יעזור כלום".

המשכתי בקניה אבל זה הטריד אותי מה בעצם אומר העוזר הבכיר. יהדות התורה מקבלת שבע מנדטים באופן קבוע, לא משנה כמה גדלנו טבעי, עזרנו לעוד אנשים חוץ מהחרדים, תמיד שבע.

גם הפעם זה יהיה כך, וההוכחה, נניח מחר יש חקירות על כחלון, ישר הוא או עולה או יורד. השבוע יש חקירות על מישהו ביהדות התורה והכל נשאר רגיל, מה שמוכיח שאנחנו מצביעים לא ליהדות התורה וחבריה אלא לגדולי ישראל.

אם כך יוצא שני דברים מעניינים: א. למה להטריד את רבי חיים קנייבסקי אם כל מיני כנסים ואמירות. תנו לו ללמוד זה וודאי יביא הצלחה [לראות את העמידה בשורה אחת של 4 הנציגים שרוצים להיות חברי כנסת מתחת לבית של מרנן ורבנן מסבירים לעיתונאים מהאתרים השונים המוחרמים על ידם מה התחולל שם בחדר, עלוב]

ב, יש קהל גדול מאוד שלא מצביע לנו ואני לא נכנס למה ואם זה בסדר. מציאות בשטח כבר כמה שנים, אנחנו גדלים בשטח אבל קטנים בכנסת, אז מה הלחץ מינקלביץ' הרי את השבע מנדטים היא לא תיקח. אז ככה. תלוי את מי תשאלו, את העם ברחוב זה ממש לא מעניין, כפי שהבאנו את זלמן בבית שמש. אותם מעניין תכל'ס איך גומרים את החודש... את החכי"ם ברובם זה לא מעניין, כפי שאמרנו, השבע מובטח, אז מה אם השמונה יכנס או לא, נו נו. ינקלביץ לא תשנה.

אז רק את העיתונות החרדית זה מעניין ולמה? כי זה נעייס טוב. זה יוצר כותרות. לא שיש לי בעיה, גם אני חי מכותרות, אבל בואו לא נשכח ונאבד פרופורציה, הציבור החרדי לא נמחק ולא מוצא קהל יעד חדש, סה"כ הגברת ינקלביץ יכולה לקחת את החרדים שלא מצביעים ולאגד אותם ולקבל כוח חזק ולעשות טוב בתנאי כמובן שגנץ, שעומד בראש, ידע להעריך את הכוח שהיא מביאה איתה.

אז במקום לתקוף תחשבו רגע, אולי זה טוב, אולי זה משהו חדש ומעניין, בערך כמו הדעות שלכם, שהן לפעמים מעניינות למרות הביקורת שיש בהם על שלוחא דרבנן.

לדעתי, הגברת ינקלביץ' היא לא ליפמן או איזה חרדי מחמד אחר. היא אישה עם דעות ועקרונות שיצאה למסע ארוך ומסוכן, אבל אם בזכותה יהיה עוד בחור ישיבה שלומד ועוד דירה לזוג צעיר חרדי והשנאה נגדנו תרד, לדעתי זה שווה.

רק הערת אגב, הלכתי לברר על העשייה החברתית שלה, אפשר לומר שעסקנים משלנו יכולים ללמוד ממנה מה היא עשתה ועושה למען הציבור שלנו. רק לאחרונה התייצבו כל הנציגות החרדית לכנס שהיא ארגנה על יוזמה של אומנות ואמונה ברוח ישראל סבא.

גם הרב גפני אמר אתמול לאחד האתרים, שהוא לא חושש מבני גנץ, הוא מכיר אותו. לך תדע, אם גפני לא סגר משהו איתו בנוגע ליחס לחרדים ולכן גם יהדות התורה לא תוקפת אותו למרות הצירוף המעניין של ינקלביץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר