הרגעים האחרונים

סוף ל'מפץ החרדי'? הוגשה רשימת 'יהדות התורה' לכנסת

נציגי 'דגל' ו'אגודה' בועדת הבחירות המרכזית הגישו אחר הצהרים את הרשימה המאוחדת של יהדות התורה לכנסת ה-21, מה שמפחית משמעותית את הסיכוי לאיחוד עם מפלגת ש"ס (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנציגים המאוחדים (באדיבות המצלם)

בשעה האחרונה (רביעי) הגישו נציגי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' בועדת הבחירות המרכזית את הרשימה המאוחדת של יהדות התורה לכנסת ה-21. בכך נראה כי תמו הסיכויים לרשימה מאוחדת עם ש"ס.

חברי ועדת הבחירות אברהם וובר ואברימי יוסטמן הגישו את הרשימה המאוחדת של יהדות התורה מוקדם מתמיד. בעבר הייתה רשימת יהדות התורה מוגשת רגע לפני תום המועד, זאת בשל ההחלטה על סדר הרשימה שהתקבלה ברגע האחרון.

וכך נראית הרשימה בשמונת המקומות הריאליים: יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, יענקי טסלר, יעקב אשר, ישראל אייכלר ויצחק פינדרוס.

את המקום התשיעי ברשימה המשותפת תפס נציג הסיעה המרכזית אליהו חסיד. במקום ה-11 שולב ברבע האחרון נציג חסידות בויאן בנימין הרשלר. גורמין ב'אגודה' אומרים ל'כיכר השבת' כי במידה ונציד הסיעה המרכזית אליהו חסיד ייכנס במסגרת החוק הנורבגי התפטרותו לטובת הרשלר תישקל ברצינות.

ההסכם בין 'דגל' ל'אגודה" מושתת על הצבה שוויונית של נציגי שתי הסיעות ברשימה המשותפת. על פי ההסכם, כעת יינתן המקום הראשון לאגודת ישראל והשני לאיש דגל התורה ובשיטת הריצ'רץ, והתפקיד הראשון יינתן לאיש 'דגל התורה'.

בכנסת שלאחריה יתחלף הסדר כשהמיקום הראשון יוענק לאיש דגל התורה והתפקיד הראשון לאיש אגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר