צפו בראיון

מזכיר מועצת חכמי התורה בראיון: 'אחדות - אך בלי אלי ישי'

עם תום הקראת החלטת מועצת חכמי התורה של ש"ס, שהתכנסה הערב והודיעה על הרכב הרשימה לבחירות הקרובות, התיישב מזכיר המועצת לראיון, והסביר את הקריאה לאיחוד עם הגר"מ מזוז (ארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון עם מזכיר ה'מועצת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. ניהול משדר: אריאל ליבא)

מועצת חכמי התורה של ש"ס, שהתכנסה הערב (רביעי) והחליטה על הרכב הרשימה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת, קראה גם לאחדות עם ראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מאזוז, מנהיג 'יחד'; כעת מסביר מזכיר ה'מועצת' את פשר הקריאה ומשמעות ההחלטות, בראיון מיוחד למשדר שקיים 'כיכר השבת' מפתח מעונו של הנשיא הגר"ש כהן.

"הקריאה של מועצת חכמי התורה לרב מזוז, חשובה", טוען המזכיר, ח"כ יואב בן צור, אך מסייג באופן ברור: "לא מדברים על אלי ישי, אלא על אנשים אחרים שיהיו בהסכמתנו, וישולבו ברשימה במקום ריאלי. פנינו לשלום. אם ראש הישיבה הרב מזוז יראה לנכון לעשות את זה, אנחנו פתוחים".

בן צור אף מגלה: "לכן נשלח הגאון רבי דוד יוסף (חבר ה'מועצת') כדי ליצור שלום. לא כדי ליצור חיבורים פוליטיים. לא יהיה פה שילוב של שתי מפלגות. ההצעה היא, שיהיה נציג של כיסא רחמים במפלגה".

"מנסים לאחד את כל הציבור הספרדי תחת ש"ס. אם נצליח, לא יהיו מלחמות ומחלוקות ונחזור לשלום, כמו שהיה לפני שקמה תנועת 'יחד'. הרב מזוז יהיה חלק בלתי נפרד מתנועת ש"ס".

הקראת החלטות ה'מועצת'

כזכור, חכמי התורה אף החליטו על רענון רשימת ש"ס, בסדר הבא: היו"ר אריה דרעי במקום הראשון, ואחריו איציק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, ינון אזולאי, משה אבוטבול, אוריאל בוסו, שלמה דהאן, דוד סעדה ומשה ארבל.

באשר לכך, אומר מזכיר ה'מועצת': "הנציג החדש דוד סעדה הוא עורך של עיתון 'גשר' בצרפתית, הוא נציג ראוי. עוד שנתיים מתפטרים שני חברי כנסת, ראש הממשלה הודיע שהוא מתכנן חוק נורווגי מורחב, אז גם המקום שלו, מקום 11, ריאלי".

"אנחנו אומרים לכולם, אנחנו עם ראש הממשלה", הסביר בן צור את האסטרטגיה הש"סית: "בפתק אחד תקבלו גם את ש"ס וגם את ראש הממשלה נתניהו. אנחנו נפעל בקרב הציבור , נזכיר להם מה עשינו בקדנציה הזו, בכדי שנעזור לכם חברתית, וגם יהיה מי שישמור על האווירה והצביון של מדינת היהודים".

"היתה לראש התנועה שיחה עם ראש הממשלה, שהפציר בו ללכת לאיחוד עם יהדות התורה, הוא לא פסל את זה,, הכחיש בן צור את השמועות, "וההגשה של הרשימה של יהדות התורה שעה לאחר מכן נתנה את התשובה שלהם".

במענה לשאלה, טען חבר הכנסת: "להיות ח"כ חרדי זה לא אומר שאי אפשר להיות חברתי ומייצג הפריפריה. לא תמיד החזות החיצונית מעידה על מה שאותו אדם נותן. אנחנו מציגים את ההישגים שלנו. אנחנו פונים גם לציבור התורני וגם לציבור הכללי. ומציגים מה עשינו, שיצביעו ברגליים לתנועת ש"ס. הם יודעים מה עשינו בשבילם".

אלי ישי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לקראת סיום חזר בן צור אל תנאי האחדות: "אין יכולת להתנהל עם אלי ישי. הוא בגד במועצת חכמי התורה והם לא מוכנים לקבל אותו לרשימה. שמו של ישי לא עלה בישיבה, דיברו על נציגים אחרים של הרב מזוז. אם מתכבדים ורוצים, בבקשה. אנחנו מקווים ששליחותו של הגר"ד יוסף להבאת השלום, תצלח".

הגר"ש בעדני, ביציאתו מהישיבה
הגר"א אלבז
הגר"מ מאיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר