המאבק בהר הבית

הנייה לפלסטינים: להגיע בשישי להגן על אל אקצא

דריכות ביטחונית: אחרי המהומות בשבוע האחרון בהר הבית בעקבות הניסיון הפלסטיני לפרוץ למתחם שער הרחמים הסגור, כעת בחמאס מתערבים וקראים להמונים לבוא (בארץ)

הנייה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

המהומות שהתחילו בשבוע האחרון בהר הבית בעקבות ניסיון מועצת הוואקף החדשה להתחיל לקיים תפילות למוסלמים במתחם הסגור ליד שער הרחמים, מתפתחים ומעוררים דריכות במערכת הביטחונית לקראת תפילות יום השישי.

מי שמנסה כעת ללבות את הרוחות הוא אש הלשכה המרכזית של החמאס, איסמעיל הנייה, שפרסם היום (חמישי) הודעה ובה קרא לאנשיו "להגיע ביום שישי לאל אקצא ולהגן עליו מפני הכיבוש הציוני".

"אני קורא להמונים בקרב עמנו באל-קודס, בגדה המערבית ובאדמות הכבושות משנת 1948 להגיע למסגד אל-אקצא ולהיאחז שם, להגן עליו ולעמוד כבניין איתן על מנת לסכל את צעדי הכיבוש", הוסיף הנייה.

לדברי הניה, ישראל סגרה את שער הרחמים ומוסדות הקשורים למסגד אל-אקצה כדי "לכפות עובדות בשטח לקראת חלוקה של השימוש בהר הבית בין מוסלמים ליהודים במסגרת השתלטות הדרגתית על המקום.
לכן אמר הנייה כי "על הפלגים הפלסטינים להגן על מסגד אל-אקצא בכל הדרכים והאמצעים האפשריים. המזימות החדשות של הכיבוש הציוני לא תצלחנה, ואנו נגן על מסגד אל-אקצא בנפשנו ובדמנו וגם במחיר של קרבנות".
גם ברשות הפלסטינית מלהיטים את הרוחות. עדנאן אלחוסייני, השר לענייני ירושלים אמר במהלך מסיבת עיתונאים שכינס ברמאללה כי "יש תוכנית ישראלית לחלק את מסגד אל-אקצא. ישראל מנסה להשתלט על אזור שער הרחמים והחומה המזרחית של הר הבית כדי להקים במקום בית כנסת. היא מונעת את שיפוץ המקום כדי להשאירו נטוש ולהשתלט עליו".
יו"ר מועצת הוואקף בהר הבית, השייח' עבד אל־עזים סלהב, אמר אתמול לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" כי "בכוונת המועצה לשפץ את המבנה של שער הרחמים בתוך רחבת הר הבית ולפתוח אותו מחדש כמקום תפילה למוסלמים ולמשרדים של הוואקף".
לדבריו, "אנו לא מכירים בהחלטות הכיבוש בקשר אליו, שער הרחמים הוא חלק ממסגד אל־אקצא, המסגד הוא קו אדום, ושום מוסלמי אינו יכול לוותר על שום גרגיר אדמה ממנו".
מדוברות משטרת ירושלים נמסר אתמול, "בימיים האחרונים נעשו נסיונות לפרובוקציות סביב חדרים הנמצאים באזור שער הרחמים בהר הבית וסגורים על פי צו משנת 2003 וזאת כי שימשו גורמי טרור. לאחרונה, ניסו אנשי וואקף ליצור מצג שווא של שינוי לכאורה בסטטוס במקום. משטרת ישראל מתוקף תפקידה לא תיתן לאף גורם להפר חוק או לפגוע בסטטוס קוו ותפעל בכל הכלים והאמצעים למנוע כל סוג של הפרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר