חמישה נאשמים

כתבי אישום נגד חוליה שגנבה טרקטורים

שני חברי החוליה היו מאתרים טרקטורים שניתן לגנוב, יוצרים קשר עם בעל גרר ויחד היו מעמיסים את הטרקטורים אותם היו מוכרים. כתבי האישום הוגשו גם נגד שני הקונים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הטרקטור שנגנב מכפר ריינה (צילום: דוברות המשטרה)

עם סיומה של חקירה במשמר הגבול של משטרת ישראל, הגישה השבוע מחלקת התביעות של משטרת ישראל, מספר כתבי אישום נגד 5 נאשמים, כל אחד לפי המיוחס לו בכתבי האישום ובין היתר בגין גניבה, מכירה וקניה של טרקטורים מאזור הגליל התחתון.

מכתבי האישום עולה, שבחודש אוגוסט 2018 אחד הנאשמים תושב משהד יצר קשר עם בעל גרר (נאשם נוסף) ממשהד ועניין אותו בביצוע עבודות משותפות, בהן הוא יספק לו טרקטורים אותם ימכור בין היתר לאחים הנאשמים תושבי מצר והרווחים יתחלקו בין שניהם.

מספר ימים לאחר מכן כבר נפגשו השניים ואף הצליחו לגנוב על גבי הגרר טרקטור ומחרשה בשווי 25,000 ש"ח מחקלאי מהכפר משהד. לאחר הגניבה נפגשו השניים עם האחים ממצר הנאשמים בקניית חלק מהרכוש הגנוב, להם מכרו את הטרקטור והמחרשה בכ-10,000 ש"ח בהם התחלקו.

מכתב האישום אף עולה שלא רק שהאחים ידעו במעמד הקנייה שמדובר ברכוש גנוב, אלא שלאחר שנודע דבר הגניבה לבעל הרכוש הוא ניגש לאחים שמכרו לו חזרה את רכושו בסכום כולל של 10,000 ש"ח.

חלפו להם עוד מספר ימים ובתאריך 17.08.18 הגיע אחד הנאשמים לחווה חקלאית שבכפר ריינה משם הצליח לגנוב טרקטור עם עגלה ולנסוע מהמקום כאשר את העגלה השמיט כק"מ וחצי ממקום הגניבה ונסע עם הטרקטור לכיוון שטח מיוער שם פגש נאשם נוסף (בעל הגרר) ויחד העמיסו את הטרקטור ונסעו לאחים ממצר ולאחר משא ומתן וביודעם שהוא גנוב קנו את הטרקטור בסכום של כ-9,000 ש"ח בהם התחלקו. לאחר מכן האחים ממצר מכרו את הטרקטור לתושב באר שבע תמורת 11,000 ש"ח.

העגלה שהושמטה

בתאריך 10.01.19 תיאמו שניים מהנאשמים לגנוב טרקטור שחנה על הכביש בסמוך לצומת עילוט. בשעה 03:00 ובחסות החשיכה הגיעו הנאשמים למקום, דרדרו את הטרקטור על גבי הגרר ומשם דרך מעבר חוצה שומרון עברו לרשות הפלסטינית שם מכרו אותו בתמורה לכ-9,500 ש"ח בהם התחלקו.

מכתב האישום עולה, שבתאריך 15.01.19 שניים מהנאשמים ניסו לאתר טרקטור באזור שפרעם והכפר דמיידה ולאחר שלא איתרו נסעו לכפר מנדא שם הבחינו בטרקטור ועגלה ובמהלך הניסיון להפריד את העגלה מהטרקטור הבחין בהם בעל הטרקטור ואלו נמלטו מהמקום.

עוד עולה כי באותו התאריך הצליחו השניים לגנוב טרקטור מהכפר משהד לאחר שהצליחו לדרדר במורד הרחוב את הטרקטור משטחו של החקלאי, להעלותו על הגרר ולחצות איתו את מעבר שומרון אל עבר הרשות הפלסטינית שם מכרו אותו בתמורה לכ-7,000 ש"ח בהם התחלקו.

כתב האישום נגד בעל הגרר מפרט עוד שני מקרים בהם גנב לבד שני כלי רכב אותם העמיס על גבי הגרר שלו ולאחר שיצא איתם לרשות הפלסטינית מכר אותם תמורת אלפי שקלים.

במקרה הראשון מחודש נובמבר 2018 נשכרו שירותי הנאשם בכך שהתבקש לגרור רכב שנתקע בכביש באזור קיבוץ אלונים. הנאשם שקיבל מבעוד מועד את מפתחות הרכב לביצוע הגרירה לירושלים, גנב את הרכב, נסע איתו לשכם שם מכר אותו בתמורה לכ-3,000 ש"ח.

במקרה אחר מחודש דצמבר 2018 הבחין הנאשם בעל הגרר בטנדר בצידי הכביש בסמוך ליישוב עברון, העמיס אותו על גבי הגרר ונסע איתו לשטחים שם מכר אותו בתמורה לכ-1,500 ש"ח.

כאמור השבוע הוגשו נגד החמישה (השותפים ממשהד, בעל הגרר ממשהד והאחים ממצר) כתבי האישום בין היתר בגין גניבת רכב בצוותא, קשירת קשר לעשות פשע, הסגת גבול ושיבוש הליכי משפט.

במג"ב אומרים כי הפשיעה החקלאית נמצאת בירידה משמעותית בשנים האחרונות ומתחילת השנה נמדדת ירידה נוספת של 19% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לטענת המשטרה, הירידות הן תוצאה ישירה של פעילות שוטרי משמר הגבול לרבות בלשי היחידות המרכזיות במג"ב לטיפול בתופעה שמתמקדים במיגור הכנופיות.

הטרקטור מועמס על אחת המשאיות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר