תרגיל מטכ"לי

צה"ל פתח בתרגיל פתע: תרחיש לחימה בעזה

הבוקר (ראשון) החל תרגיל פתע מטכ"לי לבחינת מוכנות מבצעית לתרחישי לחימה שונים ובפרט לרצועת עזה. בתרגיל ישתתפו כוחות רגליים, שריון, ארטילריה ואוויר (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בביקור פתע בעזה (צילום: דובר צה"ל)

הבוקר (ראשון), החל תרגיל פתע בהפעלה מטכ"לית של כוחות רב זרועיים בהם - כוחות רגליים, שריון, ארטילריה ואוויר.

התרגיל יבחן מוכנות מבצעית לתרחישי לחימה שונים ובפרט לרצועת עזה. התרגיל יכלול הנעת כוחות בין גזרות, צבירת סד״כ (סדר כוחות), תרגיל הפעלת אש, והפעלת כוחות אוויר.

התרגיל עתיד להסתיים ביום שלישי. דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן כחלק מתוכנית האימונים ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות.

במקביל, פורסם הבוקר ב'ישראל היום', כי הרמטכ"ל הנכנס, רא"ל אביב כוכבי, החליט לקיים בחודש הבא סדנה של שלושה ימים מרוכזים בשבוע הראשון של מארס, בכותרת "סדנת הניצחון" כדי להגיע לתמונת הניצחון שנעדרה מהמבצעים הצבאיים האחרונים של צה"ל.

רא"ל כוכבי הכריז על קיום הסדנה עוד לפני שנכנס ללשכת הרמטכ"ל ב־15 בינואר. לצורך הסדנה הוקמו בצה"ל כמה צוותים שינסו, כל אחד בתחומו, להגיע להבנות על ניצחון צה"ל במלחמה הבאה, ומה הם הפערים שבהם יש לטפל כדי להביא לניצחון.

הרמטכ"ל מייחס חשיבות רבה ל"סדנת הניצחון", שבה ישתתפו חברי פורום המטה הכללי של צה"ל וכן מפקדי אוגדות ותא"לים מרכזיים בצבא. הסדנה היא יריית הפתיחה לתכנית הרב שנתית של צה"ל, שתיכנס לתוקף בשנה הבאה.

מדובר בסדנה תפיסתית, שלא צפויות להתקבל בה החלטות, כאשר הקצינים הבכירים יחולקו בערבוב לצוותי חשיבה על-פי נושאים שבהם ידונו בהשתנות צה"ל, השתנות האויב, ואיך נכון לנצח במלחמות של ימינו לאור שינויים אלה וכניסתן לשימוש של הטכנולוגיות החדשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר