סקר חדש

פער של 6 מנדטים - בין גנץ-לפיד לנתניהו

מסקר מכון 'מדגם' שנערך לאחר סגירת הרשימות ומתפרסם ב'ידיעות אחונות' עולה כי גנץ ולפיד מקבלים 35 מנדטים ואילו נתניהו - 29. יהדות התורה עם 7 מנדטים וש"ס עם 5 (פוליטי)

לפיד, גנץ ונתניהו (צילום: נועם ריבקין פנטון ותומר נויברג - פלאש 90)

מפלגת 'כחול לבן' עם 35 מנדטים לעומת 'הליכוד' עם 29 מנדטים בלבד, כך עולה מסקר ראשון שנערך לאחר סגירת הרשימות על ידי מכון "מדגם" בשיתוף "אייפנל" ומתפרסם הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'.

מנתוני הסקר, שנערך לאחר הגשת הרשימות, עם כל האיחודים והמיזוגים, עולה כי הפער בין בני גנץ ויאיר לפיד לבנימין נתניהו עומד על שישה מנדטים, אם כי שתי המפלגות ירדו במנדט כל אחת לעומת הסקר הקודם.

עוד עולה מנתוני הסקר כי מפלגת 'יהדות התורה' מקבלת שבעה מנדטים - עליה של מנדט מהסקר הקודם, ואילו תנועת ש"ס מקבלת חמישה מנדטים, כמו בסקר הקודם אך ירידה של מנדט לעומת סקרים קודמים של מכון 'מדגם'.

מפלגת 'העבודה' לפי הסקר מקבלת תשעה מנדטים - עליה של מנדט מהסקר הקודם, חד"ש-תע"ל 7 מנדטים, 'הימין החדש' 6 מנדטים, ואיחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) 5 מנדטים.

רע"ם-בל"ד מקבלת 5 מנדטים, 'כולנו' 4 מנדטים, 'ישראל ביתנו' 4 מנדטים ומרצ 4 מנדטים.

ב'ידיעות' ציינו כי המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה הן 'זהות' של משה פייגלין ו'גשר' של אורלי לוי אבקסיס.

מהסקר עולה כי המאזן בין הגושים נשאר על תיקו, לאחר שגוש הימין עומד על 48 מנדטים ואילו גוש המרכז-שמאל עומד על 48 מנדטים, בעוד החרדים עם 12 מנדטים והערבים גם הם 12 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר