מבקש תרומות

נדחתה בקשת נתניהו למימון; יעתור לבג"ץ

בקשת רוה"מ לגייס שני מיליון דולר מבעלי הון למימון הוצאות המשפט, נדחתה שוב ובליכוד תוקפים שזו החלטה שערורייתית "במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ" (אקטואליה)

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הוועדה למתן היתרים במשרד מבקר המדינה דחתה היום (ראשון) שוב את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס מימון להוצאות הייצוג המשפטי שלו, מבן דודו נתן מיליקובסקי ואיש העסקים ספנסר פרטידג', בסך שני מיליון דולר.

הבקשה הקודמת נדחתה בנימוק כי לא ראוי שהוצאות המשפט העוסקות בקבלת הטבות של בעלי הון, ימומנו על ידי בעלי הון, שבכך יעניקו טובות הנאה לראש הממשלה.

חברי הוועדה קבעו אז כי מימון זה "עלול לפגוע באמון הציבור בטוהר המידות של נציגי השלטון".

ההחלטה בנושא הינה סופית, וניתן לערער עליה רק בפני בג"ץ - ואכן, פרקליטי ראש הממשלה הודיעו היום, לאחר קבלת ההחלטה הנוספת, כי בכוונתם לערער על ההחלטה.

"זאת החלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו", נמסר בתגובה חריפה ממפלגת הליכוד.

בליכוד טענו כי "במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "אנו מברכים את הוועדה למתן היתרים על ההחלטה בעניין מימון הוצאות המשפט של ראש הממשלה נתניהו, החלטה שמחזקת את אמון הציבור ברשויות השלטון. מדובר בהחלטה נכונה, ראויה, ומתבקשת.

"לא יעלה על הדעת שלצורך ניהול הליך פלילי שעניינו קשר עם בעלי הון, יקבל ראש הממשלה תרומות מבעלי הון, בוודאי כשמדובר בבעלי הון שעל פי הפרסומים נחקרו במסגרת אותם התיקים. במידה והבקשה הייתה מתקבלת, הדבר יכול היה להיות כלי להשפעה ישירה שלהם על תוצאות המשפט", נמסר מהתנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר