בדרך לכנסת

הלחצים והמינוי; משה אבוטבול בראיון באולפן 'כיכר השבת'

לאחר שהפסיד את הבחירות בבית שמש, משה אבוטבול בדרך למשכן הכנסת: בראיון ל'כיכר השבת' הוא מדבר על הלחצים להציבו ברשימה, השאיפות והיחסים עם אריה דרעי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

לאחר שהפסיד את הבחירות בבית שמש, משה אבוטבול בדרך למשכן הכנסת: בראיון באולפן 'כיכר השבת' הוא מדבר על הלחצים להציבו ברשימה, השאיפות והיחסים עם אריה דרעי.

כותרות הראיון עם משה אבוטבול

המעבר לפוליטיקה הארצית: "זה ממדים שונים אבל אנחנו מכירים את זה. היינו גם במסדרונות הכנסת כדי לטפל בבעיות מוניציפליות אני חושב שהניסיון שלי ברשות המקומית יכול לבוא לידי ביטוי כדי לשפר את הבעיות שלנו בכנסת".

"הבנתי שאני בעשירייה הראשונה כאשר קרא לי יו"ר התנועה שאמר לי כי הוא מכיר את הערך שלי וכו' אבל הוא מתלבט לגבי המיקום כי יש כל מיני לחצים מכל מיני רבנים. הוא סיפר לי שהיו רבנים שפנו אליו בנושא הזה ואז הבנתי שאני כנראה יהי ברשימה. הודיתי לו כמובן".

פרס תנחומים: "לא יודע אם לקרוא לזה פרס תנחומים כי מחכה לי עבודה מאוד קשה שם. הוא יכל גם לתת לי תפקידים בכירים שלא קשורים לזה אבל עם כל זה אני חושב שהפיצוי הוא שהוא נתן לי מקום שאני יכול להמשיך עם הפעילות שלי למען הציבור בנושאי חינוך, רווחה ודיור".

נציג של הרב יעקב כהן: "אני לא מתכחש לקשר הזה, אם כי יש לי הערכה לכל גדולי ישראל. לא יודע אם לקרוא לזה נציג של פלוני אלמוני. אני נציג של כל גדולי ישראל אבל אני בהחלט יכול להגיד שגם הרב יעקב כהן וגם הגאון הגדול רבי ראובן אלבז לחצו וביקשו שאני יהיה שם אז מכוח הדברים".

היחסים עם דרעי: "אני לא בטוח שאריה אוכל צהריים כי תמיד כשהייתי אצלו הוא עסוק באלפי דברים. אבל אני בהחלט הייתי עסוק בממלכה שלי בבית שמש, לבנות את העיר, אז לא נותר לי ולא לשר הפנים להזמין אותי לצהריים. נכון, בבית שמש אני לא נבחרתי רק על ידי ש"ס אלא על ידי כלל הפלגים החרדים. היום אני מועמד מטעם ש"ס וזה מחייב אותי להיות במאה אחוז רק של ש"ס. בניגוד כשהייתי ראש עיר הייתי מנהל אלף עובדים וחילקתי הוראות, היום אני מקבל הנחיות מראש הסיעה שהוא מנחה אותנו יחד עם מועצת חכמי התורה.

ההורדה למקום התשיעי: "אני רוצה להגיד לך שגם לראש הממשלה וגם לראשי המפלגות יש את האפשרות לשנות את הרכב הרשימה. ברגע שהוא החליט להוריד אותי כדי לשריין מקום למשה ארבל, אני מקבל את זה בהבנה. מהרגע שהוא בא ואמר את זה, כנראה יש לו שיקולים שאנחנו לא יודעים. גם מועצת חכמי התורה דיברה על זה שיכול להיות שתהיה תשונה מסויימת לכבוד הרב מאזוז. באותו יום של הגשת הרשימות, פניתי למנכ"ל התנועה חיים ביטון ואמרתי לו שאם בשביל השלום צריך להזיז אותי, אני מוכן למען השלום.

אלי ישי: "אני חושב שכעת, במצב שנוצר, אין אפשרות להחזיר אותו. אני חושב שתנועת ש"ס מאוד מגובשת וזה קצת מידי מאוחר. לפני שנתיים שלוש, אחרי השבר שהוא לא עבר את אחוז החסימה היה זמן מתאים. עכשיו לבוא רגע לפני ולבקש מיו"ר התנועה לעשות את זה אני לא חושב שזה בר טעם".

שואף לתפקיד שר: "קודם כל, זה לא קשור לשאיפות כי רק מועצת חכמי התורה שמחליטה. אני לא אשכח את דרשתו של מרן שאמר לנו תמיד תשאפו לגדולות והיה מביא את נפוליון שהיה אומר שמי שלא רוצה להיות גנרל, שיעזוב את הצבא. את ר' אריה אתה יכול לשאול אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה, אבל אני לא חושב שזה כל כך מהר מגיע לי. אני קודם רוצה להיות ח"כ ולהוכיח את עצמי".

ש"ס חרדית והפגישה עם נשיא המועצת: "כולם באו עם בגדי שבת. אין כמו אותם שהגיעו אתמול וראיתי אותם אחד אחד. כולם באו עם רזומה ורקורד של עשיה כל אחד בתחום שלו. בוסו נמצא בפתח תקוה, הוא מטפל רק בחרדים? ש"ס היא מפלגה חרדית עם אוריינטציה מזרחית ונגיעות חילוניות".

הימור: "ש"ס תקבל 12 מנדטים, בעז"ה. עם עבודה טובה ומאומצת. יש כמה דברים שלא היו בפעם הקודמת, ובעבודה טובה גם מספר 12 ייכנס פנימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר