"נפנה גם לציבור המסורתי"

גפני בראיון ל'כיכר השבת': חרדים הכניסו את זנדברג לכנסת

יו"ר 'דגל התורה' מצהיר כי לא ישב בממשלה עם לפיד, אך אומר שלא יעסוק בכך במערכת הבחירות ומתייחס לחרדים שמצביעים לנתניהו: "אנחנו יודעים מה עלולים לעשות הליכוד ודומיו" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

'יהדות התורה' פתחה בצהריים (ראשון) את מערכת הבחירות במסיבת עיתונאים משותפת של כלל המועמדים לכנסת ה-21. "כיכר השבת" העביר בשידור חי את נאומי חברי הכנסת הבכירים.

לאחר האירוע התקשורתי, נעמד יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, לראיון ל"כיכר השבת" והתייחס לחשש שחרדים יצאו להצביע למפלגות שאינן חרדיות ואמר כי החשש הוא "לא יותר מפעם שעברה". לדבריו, "תמיד היו כאלו שהצביעו למפלגות חילוניות, אנחנו ננסה לשכנע את אותם אנשים. אנחנו יודעים מה עלולים לעשות הליכוד ודומיו אם נהיה קטנים בכנסת".

"זה צורם מאוד", אמר יו"ר 'דגל התורה' והוסיף כי "יש באמת חברי כנסת שזו בושה לשבת איתם ביחד".

יש עשרות אלפים במגזר החרדי שהצביעו בעבר לדגל התורה, מצביעי 'הפלג', יש סיכוי שתדברו איתם?

"אני לא יודע. אנחנו נפנה לכל הציבור החרדי. ולא רק לציבור החרדי, נפנה לציבור הדתי, המסורתי. בפעם הקודמת בגלל כאלו שלא הצביעו לנו - מרצ הכניסה את המנדט שלה לכנסת ונכנסה תמר זנדברג שהיום היא יו"ר מרצ, במקום שהמנדט יהיה שלנו".

בהודעה המשותפת שלכם תקפתם בעיקר את לפיד ולא את גנץ. זה נועד בכדי להשאיר פתח?

"זה לא אומר שום דבר. יצאה הודעה משותפת. אני בדעה שלא צריכים לתקוף אפילו לא את יאיר לפיד. כולם יודעים שאנחנו לא נלך איתו, ובזה נגמר העניין. מעכשיו נדבר רק על הנושאים שבהם פעלנו ועומדים לפעול. לא לסטות לעניינים אחרים".

נציגי 'יהדות התורה', הצהריים

כזכור, במהלך מסיבת העיתונאים, אמר סגן השר יעקב ליצמן כי: "דגל ואגודת ישראל מאוחדים. יש לנו קו אחד אבל מצד שני יש מפלגות שהתאחדו נגדנו. נילחם לא רק על נושאים דתיים אלא גם על החברתיים. לפיד היה שר אוצר כושל".

לדבריו: "כפי שהבהרתי בעבר אני מצהיר שוב שלא אצטרף לממשלה שלפיד נמצא בה. אדם שפגע בציבור החרדי ורושש אותו".

ח"כ ישראל אייכלר הוסיף: "יושב כאן נציג מטבריה, שראש העיר שלו מתריס נגד כל דבר שבקדושה. יש נגדינו טילים של חקיקה נגד הדת. יהדות התורה היא 'כיפת הברזל' שעומדת על המשמר בכל נושאי דת ושלא יהיו ראשי ערים כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר